چرا ارزش بیت کوین هیچ‌وقت صفر نمی‌شود؟

اول) چون که بیت کوین بر اساس چند چیز کار می‌کند. مثلا برای حفظ امنیت شبکه خود و ایجاد اولین سیستم بانکی باز و مستقل، از بزرگ‌ترین رمزنگاری کلید عمومی در طول تاریخ استفاده می‌کند.

دوم) در واقع این دلار آمریکاست که هیچ اساسی ندارد. رسانه‌های جریان اصلی بر این باورند که بیت کوین ارز واقعی نیست. اتفاقا دلایلی که آن‌ها برای این ادعا مطرح می‌کنند بیشتر در مورد سیستم فدرال رزرو صدق می‌کند تا بیت کوین.

سوم) مشکل از بلاک چین نیست. در بعضی از مقالات گفته شده که دلیل اصلی ماجرا، فناوری پایه بیت کوین یعنی بلاک چین است. در حالی که این استدلال حقیقت ندارد و بلاک چین فقط قسمت کوچکی از تشکیلات شبکه بیت کوین است.

چهارم) مشکل از نوع بلاک چین است. در واقع اگر بنا باشد که روی بلاک چین تاکید کنیم، باید این سوال را مطرح کنیم که کدام بلاک چین؟ شرکت‌هایی که روی توسعه بلاک چین‌های داخلی تمرکز دارند، در حال ساختن چیزی دقیقا مشابه بیت کوین نیستند بلکه فقط پایگاه داده‌های قدیمی و ملال‌انگیزی را پدید می‌آورند. این در حالی است که بیت کوین اینترنت پول است.

پنجم) بیت کوین یک هیجان زودگذر و یک سرگرمی کودکانه نیست. اگرچه بلاک چین بخش جذابی از چگونگی عملکرد بیت کوین است، اما چیزی که راجع به بیت کوین می‌تواند جذاب باشد فقط بلاک چین نیست. جذاب‌ترین نکته راجع به بیت کوین، خصلت آن به عنوان یک نوع ارز و سیستم بانکی خصوصی است که در مقابل بانک‌های مرکزی، توانایی‌های مختلف و قابل توجهی دارد. این توانایی‌ها، بیت کوین را به نخستین بازار جهانی ارز خصوصی قابل اعتماد بدل کرده است. جالب است بدانید که تا امروز بیت کوین توانسته این خصیصه را به خوبی حفظ کند.

ششم) بیت کوین دوران سختی را پشت سر گذاشته و از طولانی‌ترین، قدرتمندترین و بزرگ‌ترین بلاک چین برخوردار است. این شبکه دارای بیشترین ارزش کل بازار و تعداد سرمایه‌گذار است. آن‌ها شاهد چالش‌های یکی از موفق ترین ارزهای دیجیتال بوده‌اند و از این چالش‌ها چیزهای زیادی آموخته‌اند.

هفتم) بسیاری از منتقدان، مصرف بالای انرژی در بخش استخراج را یکی از نقایص اصلی شبکه بیت کوین می‌دانند. اما در واقع این مورد کاملا عامدانه در شبکه قرار داده شده است. انرژی، زمان و فرصت هزینه‌هایی هستند که از قبل در طراحی شبکه بیت کوین تعیین شده‌اند.

هدف از آن‌ها، ورود نودهای مناسب به شبکه است تا تمام سوابق تراکنش‌ها را بر روی نودها حفظ کند.

هشتم) یکی از ویژگی‌های سودمند و با ارزش بیت کوین، دیجیتالی بودن آن است. این مورد موجب می‌شود تا افراد و کامپیوترها بتوانند آن را نگاه دارند، اما نمی‌توانند از آن کپی برداری کنند.

نهم) این واقعیت که بیت کوین نمی تواند کپی برداری بشود به این معناست که کمیته بازار آزاد فدرال رزرو قادر نیست تا به طور ناگهانی تصمیم بگیرد تعداد بیت کوین‌ها را افزایش دهد. بیت کوین برخلاف ارز فیات بانک‌های مرکزی یک گودال پولی نیست و ارزش ذاتی آن یک است، نه صفر.

دهم) بیت کوین تحت کنترل حکومت‌ها نیست. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که ارزش بیت کوین هرگز صفر نمی‌شود این است که دولت‌ها قادر نیستند مانع آن شوند. از این رو بیت کوین عمر درازی را پیش روی خود دارد تا به عنوان یک ارز عالی و با ارزش به حیات خود ادامه دهد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست