چگونه شماره‌های ثبت شده به اسم خود را استعلام کنیم؟

مشترکان برای آگاهی از سرویس‌های مخابراتی که به نامشان ثبت شده می‌توانند به سامانه استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه و از شماره‌هایی که از آنها آگاهی ندارند، سلب مالکیت کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، با مراجعه به سامانه‌ی استعلام تعداد سرویس‌های مشترکین اپراتورهای مخابراتی، می‌توان تعداد تمامی سرویس‌های مخابراتی که به نام شما ثبت شده است، را استعلام کرد. نتیجه‌ی این استعلام به خط تلفن همراه اعلام‌شده توسط افراد پیامک می‌شود. بنابراین حداقل باید در یکی از اپراتورهای تلفن همراه، یک سیم‌کارت با کد ملی (شناسه هویتی) افراد ثبت شده باشد.

در فاز اول طرح، تعداد سیم‌کارت‌ها در اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌شود و در فازهای بعد، تعداد سایر سرویس‌های مخابراتی مانند ADSL، تلفن ثابت، TD-LTE، وایمکس نیز برای آن‌ها ارسال خواهد شد. در صورت دریافت استعلام از سامانه و مشاهده‌ی مغایرت، مشترک می‌تواند پس از مراجعه به دفاتر با اعلام شماره‌های تحت مالکیت خود که از وجود آن‌ها اطلاع دارد، متقاضی سلب مالکیت سایر شماره‌های ثبت‌شده به نام خود شود.

درنهایت درصورت همخوانی اطلاعات ورودی با اطلاعات ثبت‌شده در سامانه، نتایج ازطریق پیامک با نام CRA.ir برای شما ارسال خواهد شد. عدم دریافت پیامک و یا وجود هرگونه مغایرت ممکن است به این دلایل باشد: درصورتی که روز گذشته از طریق وب‌سایت یا پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۵۰ از سامانه استعلام گرفته باشید، برخی از سرویس‌های در اختیارتان به نام شما ثبت نشده باشد، اطلاعات هویتی برای برخی از سرویس‌های در اختیارتان فاقد شناسه هویتی بوده یا شناسه هویتی ثبت‌شده صحیح نباشد، همه یا برخی از سرویس‌های خود را بدون رعایت «ضوابط و مقررات تغییر نام» به دیگران واگذار کرده باشید و یا تعدادی سرویس به نام شما و البته بدون اطلاع شما در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده باشد.

البته کاربران نمی‌توانند به این سامانه مراجعه کرده و از شماره‌هایی که به نامشان ثبت شده و از وجود آن‌ها اطلاع ندارند، مطلع شوند، زیرا اعلام شماره‌ها به مشترک غیرقانونی است؛ بنابراین افراد فقط می‌توانند متقاضی سلب مالکیت سایر شماره‌هایی که از وجود آن‌ها اطلاعی ندارند، از خود باشند. همچنین در صورتی که مراجعه‌کننده به دفاتر، متقاضی سلب مالکیت خط تحت مالکیت خود باشد به نحوی که خط مذکور به اپراتور بازگردانده شود، به استثنا بدهی احتمالی خط دریافت هرگونه هزینه‌ای از مراجعه‌کنندگان تخلف محسوب می‌شود. سایر موارد مطابق با تعرفه مصوب مستلزم پرداخت هزینه است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست