کابل‌ زیردریایی جدید گوگل برای ارائه خدمات ابری به آسیا

شرکت گوگل از راه‌اندازی یک کابل زیردریایی به نام Apricot خبر داده که کشورهای سنگاپور، ژاپن، گوام، فیلیپین، تایوان و اندونزی را به یکدیگر متصل می‌کند.

به گزارش داتیکا به نقل از همکاران سیستم، انتظار می‌رود کابل زیردریایی Apricot در سال 2024 میلادی آماده سرویس‌دهی شود و در کنار آن کابل مکمل Echo که پروژه راه‌اندازی آن به تازگی اعلام شده نیز امکان اتصال ایالات متحده، سنگاپور، گوام و اندونزی را فراهم می‌آورد.

«بیکاش کولی» مدیر مرکز Global Networking و مدیر بخش فناوری و استراتژی خدمات ابری و ارتباطی گوگل در این زمینه گفت:‌ «این دو کابل جدید در مجموع مسیرهای منحصر به فرد از طریق جنوب آسیا را برای گوگل ارتقا می‌دهند و به میزان قابل توجه انعطاف‌پذیری را برای توسعه خدمات پردازش ابری و خدمات دیجیتالی گوگل بیشتر می‌کنند».

آقای کولی در ادامه توضیح داد خطوط کابلی جدید با تاخیر کمتر، پهنای باند بیشتر و افزایش انعطاف پذیری در ارتباطات بین آسیای جنوب شرقی‌، آسیای شمالی و ایالات متحده کمک‌های بزرگی را به کسب و کارها می‌کنند. در این میان پیش‌بینی شده است خط کابلی Echo از سال 2023 میلادی بتواند خدمات خود را به طور رسمی ارائه دهد.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست