اخبار عمومیلبه دانش

کارشناسان ۱۲ کشور در کنفرانس “اینترنت اشیا” در اصفهان شرکت کردند

دبیر کنفرانس بین‌المللی” اینترنت اشیا و کاربردها” گفت: کارشناسان و استادان ۱۲ کشور در پنجمین دوره این رویداد علمی در اصفهان، با ارسال مقاله یا ارائه سخنرانی شرکت کردند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، “اینترنت اشیا” (IoT)، فناوری مدرنی است که در آن برای هر شی قابلیت ارسالِ داده یا دریافت فرمان از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود؛ از کاربردهای اینترنت اشیا می‌توان به شهر هوشمند، سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل، خانه‌های هوشمند، مدیریت انرژی، مدیریت بحران و سلامت الکترونیک اشاره کرد.

پنجمین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها، امروز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت توسط دانشگاه اصفهان بصورت مجازی آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

علی بهلولی شامگاه چهارشنبه اظهار داشت: متخصصان ۱۲ کشور از جمله ایران، کانادا، هلند، اسپانیا، آلمان، هند، پاکستان و چین با ارسال مقاله، ارائه سخنرانی و حضور در میزگرد تخصصی، در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند و آخرین دستاوردها و فناوری‌های مربوط به اینترنت اشیا را معرفی کردند.

وی افزود: امروز پنج سخنرانی کلیدی در کنفرانس ارائه شد که ۲ سخنران از ایران در باره “شهر هوشمند و شبکه‌سازی اینترنت اشیا” و سه سخنران از کمیسیون اروپا و بهترین دانشگاه‌های کانادا در باره “تحول دیجیتالی از بستر اینترنت اشیا” صحبت کردند.

وی اظهار داشت: همچنین بعدازظهر امروز میزگردی با حضور هفت متخصص و استاد از دانشگاه و صنعت از داخل و خارج کشور از جمله شرکت های میتسوبیشی، زیمنس و فولاد مبارکه اصفهان و فدراسیون فوتبال هلند، برگزار و در آن در باره مباحثی مانند جمع آوری اطلاعات از بستر اینترنت اشیا و استفاده از آن در بخش های مختلف مانند تجزیه و تحلیل بازی فوتبال، تولید خودروهای خودران و تحول دیجیتال در کارخانه ها، گفت و گو و تبادل نظر شد.

این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پنجمین دوره این کنفرانس با تاکید بر کاربرد فناوری اینترنت اشیا در صنعت در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: این فناوری در همه بخش ها از جمله صنعت کاربرد دارد و برخی واحدها مانند فولاد مبارکه با همکاری دانشگاه اصفهان، گام هایی را در این زمینه برداشته اند.

وی با اشاره به ارائه ۵۳ مقاله پذیرفته شده همایش مذکور در نخستین روز برگزاری آن، گفت: این مقاله ها بعدازظهر امروز ارائه شد که ۶۰ درصد آنها به زبان انگلیسی بود.

بهلولی اضافه کرد: فردا و در دومین روز این کنفرانس بین المللی، چهار کارگاه آموزشی با عنوان های”امنیت در کارخانه‌های هوشمند در مسیر تحول دیجیتال”، “بررسی مدل‌های کسب و کاری جدید صنعت”، “اینترنت اشیاء در شبکه هوشمند برق” و “تیم سازی” برگزار می‌شود.

کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا با هدف تبادل نظر و اطلاع رسانی در باره آخرین فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی، گسترش پژوهش، انتقال فناوری و ارتقای کاربردها و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت اشیا و همگرایی بیشتر میان مراکز علمی پژوهشی و صنعتی توسط دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

۱۴۶ مقاله به دبیرخانه پنجمین دوره این کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها ارسال و پس از داوری توسط ۱۴۰ داور از ۲۱ دانشگاه، ۵۳ مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

محورهای این همایش شامل “فناوری اینترنت اشیا”، “سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا” و “امنیت و حریم خصوصی در اینترنت اشیا” است.

دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل