کدام ارز دیجیتال را بخریم؟

از آن جایی که اغلب تازه وارد ها فقط بیت کوین را می شناسند، ما قصد داریم امروز پنج ارز دیجیتال دیگر، که موقعیتی مناسب و آینده ای روشن دارند را به شما معرفی کنیم.

به گزارش داتیکا به نقل از بازار، این روز ها با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، و امکانات جذابی که به مردم می دهند، میزان تقاضا برای خرید این دارایی ها به شدت افزایش یافته است. این افزایش تقاضا طی این چند سال همواره مشهود بوده است. اما از آن جایی که اغلب تازه وارد ها فقط بیت کوین را می شناسند، ما قصد داریم امروز پنج ارز دیجیتال دیگر، که موقعیتی مناسب و آینده ای روشن دارند را به شما معرفی کنیم.

آلت کوین ها
ابتدا لازم است با مفهوم آلت کوین آشنا شوید تا بتوانیم در ادامه ی مقاله به طور دقیق تر به آن بپردازیم. آلت کوین ها به ارزهای دیجیتالی گفته می شوند که بعد از بیت کوین به بازار رمز ارزها ورود کرده اند و در جهت رفع مشکلات بیت کوین گام برداشته اند. این که می گوییم بعد از بیت کوین به این خاطر است که بیت کوین اولین ارز دیجیتال عرضه شده می باشد. یکی از دلایل شهرت آن هم همین مسئله می باشد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط فردی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو، که هنوز هم هویت حقیقی او مشخص نیست، ساخته شد. در بیت کوین ویژگی هایی به چشم می خورد که پول های کاغذی آن را دارا نمی باشند. ویژگی هایی از جمله؛ امنیت و سهولت تراکنش، غیر قابل جعل بودن، غیر قابل اشتعال بودن، عدم فرسودگی و پارگی در گذر زمان و عدم تمرکز و دخالت واسطه ها. به همین دلیل است که ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، چندین برابر ارزهای فیات (دلار، یورو، ین و…)  می باشد. ولی آیا در بین ارزهای دیجیتال فقط بیت کوین ارزش خرید دارد؟ در ادامه ی مقاله با معرفی ۵ ارز دیجیتال دیگر، به این موضوع به طور مفصل می پردازیم.

اتریوم
تکیه گاه طرفداران ارزهای دیجیتال بعد از بیت کوین، اتریوم می باشد. اتریوم روندی معمولا صعودی داشته است و همواره موردی جذاب برای سرمایه گذاری بوده است. اتریوم در سال ۲۰۱۳ توسط یک برنامه نویس و تحلیلگر روسی-کانادایی به نام ویتالیک بوترین به وجود آمد. در واقع اتریوم فقط یک ارز دیجیتال نیست و یک شبکه ی ایجاد و ثبت قراردادهای هوشمند نیز می باشد. این شبکه در بازار کریپتوکارنسی ارز دیجیتال اتر را عرضه می کند که معمولا با همان نام اتریوم شناخته می شود. اتریوم تا سال ۲۰۱۶ فقط یک نسخه داشت. حمله هکری که روی شبکه اتریوم اتفاق افتاد ضرری ۵۰ میلیون دلاری به این شبکه وارد کرد. فعالان اتریوم جهت جبران ضرر به دو دسته تقسیم شدند. عده ای معتقد بودند قوانین اتریوم از پایه باید تغییر کند و عده ای این را مخالف آرمان تمرکز زدایی می دانستند. این اختلاف به حدی زیاد بود که موجب انجام یک هارد فورک روی شبکهی اتریوم و پدید آمدن کوینی جدید به نام اتریوم کلاسیک شد. پس از این اتفاق هم ۹۰% از کاربران شبکه اتریوم کلاسیک به اتریوم روی آوردند. این موضوع باعث افزایش ارزش و قدرت اتریوم شد. اتریوم این روزها در اوج قیمت خود می باشد و قیمت آن حول ۲۵۰۰ دلار است!

دوج کوین
دوج کوین یک ارز دیجیتال جالب و مقداری عجیب است. این ارز ابتدا به عنوان وسیله ای برای سرگرمی ساخته شد اما بعد ها ارزشی میلیون دلاری گرفت. دوج کوین بیش از آن که اهداف مادی را دنبال کند گرایشی معنوی دارد و استفاده از آن بیشتر برای پرداخت های کوچک مانند کمک به خیریه و موسسات مالی انجام می شود. از طرفی دوج کوین استخراج محدودی ندارد. سپس نمی توانیم انتظار داشته باشیم قیمتی معادل بیت کوین یا اتریوم پیدا کند. اما در بازه های زمانی مختلف و طی اتفاقاتی مانند حمایت ایلان ماسک و اسنوپ داگ، ارزش این کوین چندین برابر شد. در همین هفته نیز، قیمت دوج کوین تقریبا دو برابر شد. خرید دوج کوین امری آسان می باشد و در اکثر صرافی های ارز دیجیتال صورت می گیرد.

لایت کوین
اگر بیت کوین را طلای دیجیتالی در نظر بگیریم، لایت کوین می تواند نقره ی دیجیتالی لقب بگیرد. بر خلاف بیت کوین که همچنان هم هویت سازنده ی آن فاش نشده، لایت کوین مشخصا توسط فردی به نام چارلی لی و در سال ۲۰۱۱ وارد بازار رمز ارزها شده است. لایت کوین در هر ۲.۵ دقیقه یک بلاک حاوی تمامی تراکنش های انجام شده را به زنجیره ی بلاک های قبلی اضافه می کند. این ارز دیجیتال ظرفیتی چهار برابر بیت کوین دارد و بر این اساس احتمال می رود ارزش آن در آینده به یک چهارم ارزش بیت کوین برسد.

ریپل
ریپل یک شرکت آمریکایی بود که در سال ۲۰۰۴ تاسیس شد. تا سال ۲۰۱۲ فعالیت چشمگیری در ریپل مشاهده نمی شد. با تغییر تیم مدیریتی ریپل در این سال، فعالیت اصلی آن آغاز شد و توکن XRP منتشر شد. این توکن اکنون در اکثر صرافی های ارز دیجیتال مورد معامله قرار می گیرد. ریپل برای مؤسسات مالی و بانک ها برنامه های غیر متمرکز می سازد.

بایننس کوین
بایننس کوین که با نماد BNB نشان داده می شود، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس است. بایننس یکی از معتبر ترین و بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در جهان است که این ارز را در سال ۲۰۱۷ روی بلاکچین اتریوم تولید کرد. اما در سال ۲۰۱۹، ارز دیجیتال بایننس به بلاکچین اختصاصی آن انتقال یافت. قیمت بایننس کوین در چند هفته ی اخیر حدودا ۵ برابر شد!

بیت ایمن به عنوان سریع ترین و امن ترین صرافی ارز دیجیتال در ایران، به شما بهترین خدمات را جهت خرید انواع ارز دیجیتال ارائه می کند. همه ی ارزهای فوق به علاوه ی ارزهای دیجیتال معروف و پر طرفدار دیگر در پلتفرم بیت ایمن به فروش می رسد. خرید و فروش ارز دیجیتال پس از ثبت نام و احراز هویت در بیت ایمن امکان پذیر است. شما با انجام این کار از خدماتی بی نظیر چون؛ مسابقات هفتگی پر جایزه، کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، اخبار و آموزش های رایگان در تلگرام و اینستاگرام، احراز هویت سریع، پشتیبانی ۲۴ ساعته بدون معطلی و کامل ترین سبد ارز دیجیتال، بهرمند می شوید. با ثبت نام در بیت ایمن فعالیت خود در دنیای رمز ارزها را آغاز کنید.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی،خبر ویژه،نقد و نظر

آخرین اخبار

فهرست