کلیات طرح صیانت از فضای مجازی تصویب شد

نمایندگان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از کاربران امروز (۳ اسفند ماه) بعد از انتشار چندین نسخه این طرح به کلیات آخرین نسخه این طرح با نام حمایت از کاربران در فضای مجازی رأی مثبت دادند.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، کمیسیون مشترک بررسی طرح موسوم به صیانت پس از چندین هفته بین زمان استراحت جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱ برگزار شد.

صبح امروز ۳ اسفند در مجلس غلامرضا نوری، یکی از اعضا کمیسیون مشترک از شیوه برگزاری جلسه کمیسیون انتقاد و اعلام کرد پیامکی برای آن‌ها ارسال شده که امروز ظرف ۴۵ دقیقه برای تصمیم‌گیری در طرح صیانت در این کمیسیون شرکت کنند.

در این جلسه بررسی کلیات طرح در دستور کار بود؛ اما رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون فرصتی به صحبت نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های دیگر نداد و تنها رضا رشیدی کوچی در سخنانی کوتاه از نگرانی مردم از تصویب این طرح گفت.

رشیدی کوچی در این جلسه گفت:

به‌تازگی نسخه جدید طرح به دستم رسید. این طرح با نسخه اولیه اختلاف زیادی دارد. برخی به من زنگ می‌زنند یا تهدید می‌کنند رأی موافق بدهیم. من فرد ضد نظام و انقلاب نیستم و از خانواده‌ای هستم که پنج شهید دارد. اگر در این جلسات صحبتی می‌شود، انگ ضدنظامی نزنند. من خودم پاسدار نظام هستم.

او ادامه داد: «بعد از چندین جلسه که برگزار شد کماکان از کف جامعه و وقتی به حوزه انتخابیه می‌رویم، فهمیدم مردم بسیار نگران هستند و دغدغه دارند. ما قرار شد برای مردم روشنگری کنیم. یکی از نگرانی‌ها این است که در زمان بررسی بودجه، خبر برگزاری جلسه کمیسیون منتشر شد؛ بسیاری نگران شدند و بسیاری با ما تماس داشتند.»

به گفته رشیدی کوچی هیچ‌کس مخالف این نیست که این فضای ولنگار سازماندهی شود؛ اما سازماندهی کردن با آن چیزی که ما در این طرح بررسی می‌کنیم یکی است؟ از نظر شما نمایندگان این‌طور است، اما از نظر کارشناسان این‌طور نیست.

در ادامه رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون در دفاع از برگزاری جلسه گفت: «برخلاف همه روال‌ها برای تشکیل این جلسه از همه نظرخواهی کردیم که آیا برای شرکت در این جلسه فرصت می‌کنند؟ ۱۴ نفر گفتند بله. به این شکل جلسه برگزار شد.»

او ادامه داد: «من صبحت‌های زیادی دارم. هنوز تهدید و مطالب خلاف واقع در‌ مورد این طرح پخش می‌شود. نماینده مجلس گفت قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تشکیل شود. فرصت ۴۵ دقیقه‌ای را از کجا آوردند؟ در پیامک گفته شد ۱۲ و ۴۵ دقیقه.»

او همچنین بیان کرد: «اینکه گفتند نسخه آخر به دستشان نرسیده، باید بگویم از تاریخ ۹ بهمن بارها این نسخه را در گروه به اشتراک گذاشتیم و به همه دوستان اطلاع‌رسانی شده و اعلام نظر هم شده و دو جلسه هم برگزار کردیم؛ اما دوستان در این مورد کم‌لطفی کردند.»

در پایان هم در کمترین زمان کلیات طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۹ رای تصویب شد. همان‌طورکه در این جلسه اعلام شد برگزاری جلسه برای بررسی جزئیات هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست