کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس با پردازنده ۳ گیگاهرتزی معرفی شد

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس جدیدترین و قدرتمندترین تراشه موبایلی این غول نیمه‌هادی آمریکایی است که به تازگی معرفی شد.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، کوالکام یک کمپانی فب‌لس آمریکایی است که در زمینه طراحی و توسعه تراشه‌های نیمه‌‌هادی فعالیت دارد. چیپست‌های موبایلی اصلی‌ترین محصولات این کمپانی هستند که فقط طراحیشان توسط مهندسان کوالکام انجام و کمپانی تایوانی TSMC و سامسونگ از کره جنوبی عهده‌دار تولید آن‌ها هستند.

کوالکام در نخستین روز نمایشگاه WMC 2021 که از ۲۸ ژوئن آغاز شد، توجه همه را به جدیدترین چیپست موبایلی خود موسوم به کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس – Qualcomm Snapdragon 888 Plus معطوف کرد که نمونه ارتقا یافته تراشه پرچمدار ۲۰۲۱ به شمار می‌رود و با لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده است. سرعت پردازنده تراشه جدید به ۳ گیگاهرتز افزایش یافته و در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ پردازش‌های هوش مصنوعی را ۲۰ درصد سریع‌تر انجام می‌دهد.

علی رغم ارتقا، تراشه جدید تا حدی مشابه نسل قبلی خود است که در آخرین ماه سال ۲۰۲۰ معرفی و در پرچمداران ۲۰۲۱ دیده شد. نمونه جدید نیز یک پردازنده ۶۴ بیتی مدل Kryo 680 از خانواده ARM Cortex-X1 دارد که البته همانطور که گفته شد، در مدل پلاس سرعت تراشه از ۲.۸۴ گیگاهرتز به ۲.۹۹۵ گیگاهرتز افزایش یافته است. در زمینه پردازش گرافیکی نیز همچون نسل پیش از پردازنده گرافیکی Adreno 660 استفاده می‌کند و قادر است تصاویر با وضوح QHD پلاس را با سرعت ۱۴۴ هرتز و وضوح ۴K را با سرعت ۶۰ هرتز پخش کند.

دیگر شباهت نمونه پلاس با مدل عادی استفاده از همان مودم ۵G مشابه یعنی اسنپدراگون X60 است که دستیابی به سرعت دانلود ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه (۰.۹۳۷۵ گیگابایت بر ثانیه) را میسر می‌کند. چیپ وای فای آن نیز همچون مدل عادی FastConnect 6900 است که تمامی استانداردهای آخرین نسخه‌های وای فای شامل Wi-Fi 5 ،Wi-Fi 6E ،Wi-Fi 6 و Wi-Fi 802.11/a/b/g/n را پشتیبانی می‌کند که با کمک آن‌ها می‌توان بی نیاز از شبکه موبایلی با سرعت بسیار بالا به دانلود محتوا پرداخت. از دیگر مشخصات این تراشه جدید می‌توان به بلوتوث نسخه ۵.۲ و درگاه USB نسخه ۳.۱ اشاره کرد.

موتور هوش مصنوعی کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس یک پردازنده Hexagon 780 با توان محاسباتی ۳۲ ترافلاپس (۳۲ تریلیون محاسبه در ثانیه) است که افزایش سرعت ۲۰ درصدی نسبت به موتور هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۸۸ با توان ۲۶ ترافلاپس دارد.

در زمینه دوربین نیز این تراشه از پردازشگر عکس Spectra 580 بهره می‌برد و قادر است پذیرای دوربین سه گانه ۲۸ مگاپیکسلی، دو گانه ۶۴ مگاپیکسی یا تک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی باشد و با کیفیت HD در سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه و در وضوح ۸K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تصویر برداری کند.

در حال حاضر ایسوس، موتورولا، شیائومی و ویوو عرضه گوشی با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را در گوشی‌های آینده خود تایید کرده‌اند و انتظار می‌رود در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ شاهد عرضه این آن‌ها به بازار باشیم.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل