گوشی‌های کلاسیک بلک بری رسما بازنشسته شدند

همه گوشی‌های کلاسیک بلک بری که از سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی BlackBerry OS استفاده می‌کردند، از امروز رسما بازنشسته شدند. این محصولات دیگر امکان برقراری تماس، ارسال پیامک، استفاده از اینترنت سیم‌کارت و حتی استفاده از کارکردهای اضطراری دستگاه را نخواهند داشت.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، بلک بری اولین بار در ماه سپتامبر 2020 به عنوان بخشی از استراتژی بزرگ‌تر شرکت برای تمرکز بر بازار راهکارهای امنیت تجاری این خبر را اعلام و چند روز پیش دوباره آن را تکرار کرد. این شرکت در بیانیه خود گفت: «به عنوان قدمی دیگر در مسیر سفر بلک بری، خدمات BlackBerry 7.1 OS و نسخه‌های قبل از آن، BlackBerry 10 و BlackBerry PlayBook OS 2.1 و نسخه‌های قبل از آن را از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی ۱۴۰۰) از رده خارج می‌کنیم.»

بازار موبایل به بلک بری رحم نکرد
بلک بری زمانی از بزرگ‌ترین برندهای بازار موبایل محسوب می‌شد و تا سال‌ها استاندارد طلایی فناوری‌های موبایل بود. ولی از سال ۲۰۰۷ و با معرفی آیفون از سوی اپل، شرایط تغییر کرد و ترندهای جدیدی در بازار معرفی شد که در نهایت این بازار را متحول کرد.

این شرکت کانادایی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که تمرکز کسب و کار خود را به بخش خدمات و نرم‌افزار برای برندها و موسسات معطوف می‌کند و دیگر به‌صورت جدی در حوزه سخت‌افزار فعالیت نخواهد داشت. این شرکت پیش‌تر تلاش‌هایی برای ورود مجدد به بازار تلفن‌های هوشمند کرده بود و حتی تصمیم گرفت گوشی‌هایی بسازد که به جای سیستم عامل اختصاصی این شرکت از اندروید استفاده کنند. ولی این دستگاه‌ها هم نتوانستند نظر مخاطبان را جلب کنند و در میان عامه مردم اقبالی داشته باشند.

بلک بری در وب‌سایت خود اطلاعاتی را برای کاربرانی که ممکن است تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرند فراهم کرده که از اینجا قابل دسترس است. طرفداران این برند مطمئنا از شنیدن این خبر ناراحت می‌شوند، ولی دنیای تجارت به هیچ‌کس رحم نمی‌کند و اگر نتوانید توجه مشتریان را جلب کنید، محکوم به نابودی هستید.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل