لبه دانش

گوشی هوشمند مبتنی بر بلاک چین چیست و چگونه کار می‌کند؟

فناوری بلاک چین (blockchain) سریعا در حال پیشرفت و بهتر شدن است. کاربرد‌های این فناوری بسیار زیاد است و در زمینه‌های مختلفی می‌توان از این فناوری استفاده کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از میهن بلاکچین، یکی از زمینه‌هایی که ممکن است در آینده شاهد حضور پررنگ‌تر بلاک چین در آن باشیم، عرصه گوشی‌های هوشمند است. شبکه‌ای را تصور کنید که متکی بر شرکت‌های اینترنتی نباشد و گوشی‌های هوشمند خودشان اینترنت واقعی باشند. این واقعا یک سیستم غیر متمرکز، ایمن و با هزینه پایین خواهد بود.

اینگونه کاربرد‌ها با رسالت اولیه بلاک چین بسیار تناسب دارد. در این مقاله به بررسی این مطلب می‌پردازیم که گوشی هوشمند بلاک چینی چیست و چگونه کار می‌کند. شایان ذکر است که بلاک چین فناوری زیربنای بسیاری از ارز‌های دیجیتال است.

گوشی‌های هوشمند مبتنی بر بلاک چین چگونه کار می‌کنند؟

اگر با ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید، می‌دانید که ایجاد یک اکانت بیت کوین شامل خرید کوین‌ها و گذاشتن آنها در یک کیف پول دیجیتال است. در واقع، یک گوشی هوشمند بیت کوینی کیف پول شماست. آن در واقع بر روی بلاک چین است و مانند یک پایگاه داده قابل حمل عمل می‌کند، بدون اینکه نیازی به حضور بر روی یک شبکه اینترنتی باشد.

هر تلفن، هشی (hash) را بر روی بلاک چین اشغال می‌کند و برنامه‌های روی تلفن در واقع برنامه‌های غیر متمرکزی هستند که خود آنها نیز هش هستند. بلاک چین اتریوم از قرارداد‌های هوشمندی استفاده می‌کند که در آن هر بلاک را می‌توان برای ایجاد برنامه و انبارش داده ساخت.

این تلفن در واقع یک فلاش مموری موبایلی است که به شما اجازه دسترسی به همه داده‌های خود را بر روی آن ابزار ذخیره شده بر روی بلاکچین می‌دهد.

چگونه می‌توان از این گوشی‌ها استفاده کرد؟

اگر می‌خواهید از گوشی هوشمند خود به صورت عادی استفاده کنید و مزایای اینترنت غیر متمرکز را هم دوست دارید، می‌توانید گوشی خود را بلاک چینی کنید. این نوع گوشی‌ها نیز مانند گوشی‌های دیگر عمل می‌کنند. البته گوشی‌های بلاک چینی دارای مزایایی نیز هستند. اولین و مهمترین مزیت آنها امنیت است. داده‌های شخصی شما در نود (node) شما بر روی بلاکچین محبوس شده است و کسی توانایی دسترسی به آنها و یا دستکاری کردن آنها را ندارد. این بسیار متفاوت از گوشی‌های هوشمند عادی است که امنیت ضعیفی دارند.

با استفاده از گوشی هوشمند بلاک چینی خود می‌توانید به استخراج ارز دیجیتال هم بپردازید. از آنجا که این نوع گوشی بر روی بلاک چین واقعی است، از قدرت محاسباتی بیشتری به نسبت گوشی‌های عادی استفاده می‌کند و بنابراین بهتر می‌تواند از عهده نیازمندی‌های استخراج برآید.

در اینجا لازم نیست که برای استفاده از گوشی هوشمند خود، اطلاعات زیادی را در اختیار یک شخص ثالث قرار دهید. در اینجا هیچ مقام متمرکزی وجود ندارد و لازم نیست به یک شبکه فراهم کننده خاص بپیوندید و آنها نیز پول بگیرند و همزمان داده‌های شما را هم استخراج کنند. اما آیا گوشی‌های هوشمند بلاک چینی واقعا ارزشمند هستند؟

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست