گوش کردن شخصی موسیقی بدون هدفون

یک فناوری جدید این اجازه را می‌دهد تا صدای پخش شده از یک دستگاه بدون نیاز به هدفون به‌صورت مستقیم به گوش شنونده برسد، درحالی‌که دیگران قادر به شنیدن آن صدا نباشند.

به گزارش داتیکا به نقل از همشهری،، این دستگاه موقعیت گوش‌های کاربر را ردیابی و پیدا کرده و امواج را برای ساخت بسته‌های کوچک صوتی به سمت او ارسال می‌کند. این فناوری به کارمندان در دفاتر این امکان را می‌دهد تا بدون ایجاد مزاحمت برای همکاران، به موسیقی یا مکالمات کنفرانسی گوش دهند.

این فناوری به هر کسی اجازه می‌دهد صدای بازی‌، فیلم یا موسیقی را بی‌نیاز به هدفون بشنود، بدون اینکه این صداها توسط شخص دیگری که در مجاورت او نشسته است، شنیده شود. گفته شده، این دستگاه که به بلوتوث نیز متصل می‌شود، کریسمس سال آینده برای خرید در دسترس خواهد بود.

فرایند کار اینگونه است که بلندگو در اصل امواج فراصوتی را منتشر می‌کند؛ امواجی که خارج از محدوده شنوایی انسان‌هاست. یک ماژول سنجش سه بعدی که در سخت‌افزار تعبیه شده است، موقعیت گوش کاربر را در زمان واقعی پیدا کرده و ردیابی می‌کند. در این مرحله، امواج فراصوتی درست در خارج از گوش به بسته‌های کوچک صوتی تبدیل می‌شوند. در اینجا، صدا می‌تواند مجددا به‌صورت امواج صوتی عادی قابل شنیده شدن باشد، بدون اینکه مزاحمتی برای دیگران ایجاد کند و بدین‌ترتیب کاربر را از هدفون‌های آزاردهنده خلاص خواهد کرد.

در این میان اصلا نیازی به این نیست که به دستگاه موقعیت کاربر گفته شود، چراکه سیستم ردیابی می‌تواند موقعیت شخص را شناسایی کند. همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که از مسیر پرتوی صوتی خارج شوند و اصلا چیزی را نشنوند. درحالی‌که بسیاری این موضوع را باورناپذیر عنوان کرده‌اند، خبرگزاری آسوشیتدپرس، از آن به‌عنوان یک تجربه سوررئالیستی یاد کرده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست