گوگل با هوش مصنوعی تراشه‌ها را سریع‌تر از انسان طراحی می‌کند

گوگل می‌گوید نرم‌افزارهای هوش مصنوعی را به گونه‌ای توسعه داده که به کمک آنها می‌تواند تراشه‌های رایانه‌ای را سریع‌تر از انسان طراحی کند.

به گزارش داتیکا به نقل از همکاران سیستم، این غول نرم‌افزاری روز گذشته با انتشار مقاله‌ای در نشریه «نِیچر» توضیح داد تراشه‌ای که طراحی آن برای انسان ماه‌ها به طول می‌انجامد، با هوش مصنوعی جدید این شرکت می‌تواند در کمتر از 6 ساعت طراحی و تکمیل شود.

شرکت گوگل توضیح داد هوش مصنوعی پیش‌تر برای توسعه تراشه‌های واحد پردازش تنسور این شرکت مورد استفاده قرار می‌گرفت و برای اجرای فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی استفاده می‌شد.پپ

گزارش نهایی گوگل توسط «آزالیا میرحسینی» و «آنا گلدای» مدیران مرکز یادگیری ماشینی گوگل مخصوص سیستم‌ها نوشته شده و در نشریه «نِیچر» به چاپ رسیده است. در این گزارش گفته شد: «از روش ما برای تولید نسل بعدی سیستم TPU گوگل استفاده می‌شود».

به بیان دیگر، گوگل از هوش مصنوعی برای طراحی تراشه‌هایی استفاده می‌کند که می‌توانند برای ایجاد سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

به طور ویژه هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند برای طراحی یک تراشه پایه و زیرساختی مورد استفاده قرار گیرد. این امر اساسا شامل نقشه‎‌کشی در مکانی می‌شود که پردازشگر مرکزی، پردازشگر گرافیکی و سیستم حافظه روی سیلیکون مستقر می‌شوند و نسبت به یکدیگر عکس العمل نشان می‌دهند.

موقعت این بخش‌ها روی این صفحه‌های کوچک از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا این سطح می‌تواند روی مصرف انرژی تراشه و سرعت پردازش اطلاعات تاثیر بگذارد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست