پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷

با پایان یافتن پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ و عدم ارائه بروزرسانی، برخی کارشناسان معتقدند پایان دوره کامپیوترهای شخصی فرا می‌رسد.

به گزارش  داتیکا به نقل خبرگزاری آنا، درحالی که میلیون‌ها نفر همچنان از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، تا یک‌ الی دو روز دیگر مایکروسافت به پشتیبانی خود از این سیستم‌عامل پایان می‌دهد و دیگر هیچ آپدیتی برای آن ارائه نخواهد داد.

از بسیاری جهات، موفقیت ویندوز ۷ نشانه بزرگی برای رایانه و ویندوز بود و این سیستم‌عامل در دهه گذشته مورد علاقه کاربران رایانه شخصی بوده است. این سیستم‌عامل قدرت ماندگاری زیادی نیز داشت؛ کاربران ویندوز ۷ تا حد زیادی ویندوز ۸ را نادیده گرفتند و فقط با کامل‌شدنِ ویندوز ۱۰، از ویندوز ۷ مهاجرت کردند.

اگرچه باتوجه به پایان پشتیبانی مایکروسافت، اکثر مشاغل به استفاده از ویندوز ۷ پایان داده‌اند، اما بسیاری از کاربران همچنان سرسختانه از آن استفاده می‌کنند.

طبق گزارشات حداقل ۲۰۰میلیون کامپیوتر شخصی در دنیا تحت ویندوز ۷ قرار دارند که با پایان یافتن پشتیبانی، ممکن است در خطر حفره‌های امنیتی قرار بگیرند.

پایان یک دوره

عصر ویندوز ۷ همزمان با نقطه اوج دوران رایانه شخصی بود، و پایان ویندوز ۷ نیز پایان دوره رایانه شخصی است.

در هفت سال گذشته فروش رایانه رو به کاهش بوده است؛ اسلایدی که تنها با افزایش اندکی در سال گذشته به پایان رسید، بیشتر به این دلیل بود که کسب‌و‌کارها مجبور بودند رایانه‌های شخصی خود را عوض کنند تا از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

در بسیاری از موارد، رایانه شخصی توسط تلفن هوشمند، تبلت، دستیاران دیجیتال و دیگر دستگاه‌های مختلف، جایگزین شده است. و این فقط مربوط به کامپیوتر نیست، ویندوز نیز دیگر آن محصول تعیین‌کننده مایکروسافت نیست.

این بدان معنا نیست که رایانه‌های شخصی به طور کلی از بین رفته‌اند،‌ چراکه بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها و دفاتر همچنان از رایانه استفاده می‌کنند، اما امروزه جایگزین‌هایی مانند تبلت و تلفن‌همراه وجود دارد. چیزی که روشن است این است که یک کارمند خارج از محیط کاری، خیلی به‌ندرت از رایانه شخصی استفاده می‌کند و همه کارهای خود را با تلفن‌همراه یا تبلت انجام می‌دهد.

امروزه حتی تعریف رایانه شخصی نیز مبهم شده است و سازندگان به طرح‌های عجیب و غریبی روی آورده‌اند. برای مثال مایکروسافت Surface رایانه‌ای است که بسیار شبیه به تبلت است. Lenovo X۱ Fold یک صفحه نمایش بزرگ تاشو است که می‌تواند یک تبلت، یا مینی لپ‌تاپ یا یک رایانه رو‌میزی باشد. رایانه‌های شخصی تاشو و جداکننده اکنون جریان اصلی بازار هستند.

همه این نوآوری‌ها به این معناست که رایانه‌شخصی دیگر به دوران اوج خود باز نخواهد گشت، اما همچنان تا سال‌ها مفید و قابل استفاده خواهند بود.

 

منبع:از zdnet

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست