یوتیوب رسانه‌های روسیه را از نمایش تبلیغات و کسب درآمد منع کرد

پس از فیسبوک، این بار گوگل به دنبال تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین، رسانه‌های این کشور را از تبلیغات و کسب درآمد در پلتفرم ویدیویی یوتیوب منع کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، با ادامه حملات روسیه به اوکراین، یوتیوب به رویترز اعلام کرد که «امکان کسب درآمد از یوتیوب تعدادی از کانال‌ها شامل چندین کانال روسی مرتبط با تحریم‌های اخیر را متوقف می‌کند.»

«فرشاد شادلو»، سخنگوی یوتیوب به این خبرگزاری گفت که پلتفرم ویدیویی محبوب گوگل، رسانه‌های دولتی روسیه را اکنون کمتر به کاربران توصیه می‌کند. برخی از این کانال‌ها از جمله شبکه خبری راشاتودی (آرتی) (Russia Today) احتمالا به درخواست «میخایلو فدوروف»، وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای مسدود کردن تبلیغات جهت‌دار روسیه، در اوکراین نیز مسدود خواهند شد.

هرچند یوتیوب اعلام کرده که راشاتودی را از اجرای تبلیغات منع می‌کند، اما هنوز مشخص نیست که کدام یک از کانال‌های دیگر نیز موقتا از کسب درآمد منع خواهند شد. همانطور که «مارک اسکات»، خبرنگار ارشد نشریه Politico در توییتر اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد که برخی کانال‌های دولتی همچنان به تبلیغات دسترسی دارند. یوتیوب هنوز لیست کانال‌های تحت تاثیر این تصمیم را اعلام نکرده است.

دیگر شرکت‌های تحریم‌کننده روسیه علاوه بر یوتیوب
پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین که بسیاری آن را محکوم کردند، دولت ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر جهان، تحریم‌هایی علیه روسیه اعمال کردند. در بخش فناوری، متا نیز روز گذشته رسانه‌های دولتی این کشور را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد روی پلتفرم فیسبوک منع کرد و همچنین توییتر نیز به صورت موقت نمایش تبلیغات را در اوکراین و روسیه متوقف کرد. علاوه بر این موارد، توییتر در روسیه فیلتر شده است. از سویی دیگر، غول‌های صنعت تراشه‌سازی مانند TSMC و اینتل اعلام کرده‌اند که به دنبال تحریم‌های آمریکا، فروش تراشه به روسیه را متوقف می‌کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست