یوتیوب صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای تولیدکنندگان محتوا ایجاد می‌کند

یوتیوب ۱۰۰ میلیون دلار به افرادی که فیلم‌های پربازدید برای سرویس جدید این شرکت، تولید کنند پرداخت خواهد کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان بی سی ، یوتیوب روز سه شنبه از صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری خود رونمایی کرد که قرار است از محبوب‌ترین سازندگان ویدئو در سرویس جدید خود (Shorts) که رقیب تیک تاک محسوب می‌شود، پشتیبانی مالی کند.

این شرکت در یک پست وبلاگی اعلام کرد: “صندوق شورتس فقط اولین قدم در سفر ما برای ایجاد یک مدل درآمدزایی بلند مدت برای سرویس شورتس در یوتیوب است.”

این صندوق در ماه‌های آینده راه اندازی می‌شود و امسال و سال بعد به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت خواهد کرد. یوتیوب از طریق این صندوق هر ماه به هزاران تولیدکننده ویدئو که برای سرویس Shorts ویدیو می‌سازند و ویدیو‌های آن‌ها بیشترین بازدید را دارد، پول پرداخت می‌کند. همچنین استفاده آزمایشی از تبلیغات را در این سرویس آغاز خواهد کرد.

ورود یوتیوب به میدان رقابت با تیک تاک
این صندوق در حالی ارائه می‌شود که یوتیوب متعلق به گوگل تلاش می‌کند تا پایگاه کاربر و سازنده محصول ویدئویی کوتاه شکل خود را گسترش دهد. این سرویس پاسخ این شرکت به رقبای درجه یک رسانه‌های اجتماعی خود مانند تیک تاک، اسنپ و اینستاگرام ریلز است.

در گزارش درآمد سه ماهه اول، شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) گفت یوتیوب در طی این سه ماهه ۶.۰۱ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته است. این رقم تقریباً ۵۰ ٪ نسبت به رقم ۴ میلیارد دلاری سال گذشته، افزایش دارد.

یوتیوب سرویس Shorts را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و ابزار‌های متعددی را برای سازندگان ویدیو عرضه کرد تا درآمدزایی را به فراتر از حوزه تبلیغات گسترش دهد. گوگل به سرمایه گذاران اعلام کرد سرویس Shorts تا مارس بیش از ۶.۵ میلیارد بازدید روزانه داشت که تقریبا دو برابر آمار دسامبر بود. یوتیوب هفته گذشته به همه کاربران در سایت خود اجازه داد در Shorts ویدیو بارگزاری کنند.

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست