۱۰۰۰ گیگ اینترنت قطع شده مجددا بازیابی شد

این اتفاق روز گذشته به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان رخ داده بود

عصر روز گذشته شرکت ارتباطات اعلام کرد که ۱۰۰۰ گیگ از ظرفیت اینترنت بین‌الملل کشور، به‌علت قطع دو مسیر فیبر نوری در گرجستان از ساعت ۱۴:۳۰ قطع شده است. این اتفاق موجب اختلالات شدید اینترنت کاربران در سراسر کشور شد. شرکت زیرساخت ساعاتی بعد اعلام کرد که این قطعی به طور کامل در ساعت ۱۸:۴۵ رفع شده است.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، در دو ماه گذشته، این چندمین‌بار است که قطعی‌های مکرر در حوزه اینترنت بین‌الملل رخ می‌دهد. ۱۶ آذر بود که شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد به علت قطع سگمنت دوم فیبر دریایی متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، ۴۳۰ گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است.

وضعیت اینترنت ایران در زمان قطعی مسیر فیبر نوری گرجستان

البته در روزهای گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از بازگشت ظرفیت قطع‌شده از پهنای باند بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت به ظرفیت اینترنت سراسری کشور خبر داد. همچنین در حالی که ۳۰۰ گیگ از ظرفیت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت که از طریق روس‌تلکام تامین می‌شود، در روز ۲۸ آذر قطع شده بود، این ظرفیت یک روز بعد بازیابی شد و مجددا در مدار مصرف قرار گرفت.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل