۲۰۰ میلیون خانه اروپایی تا ۲۰۲۶ به FTTH متصل می‌شوند

طبق اعلام شورای FTTH اروپا طی پنج سال آینده تعداد منازل متصل به شبکه کامل فیبر در سراسر بازار مرکزی اروپا به ۲۰۰ خانه خواهد رسید.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تا سال ۲۰۲۶ در ۲۷ کشور اروپایی به اضافه انگلیس پیش‌بینی می‌شود تعداد منازل یا ساختمان‌های دارای ارتباط فیبر از رقم ۱۹۷ میلیون عبور کند. این درحالیست که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به ۱۱۸ میلیون برسد.

شورای FTTH در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: آلمان، انگلیس و ایتالیا رشد بالقوه سریعی را در پیش گرفته‌اند و هلند نیز همین روند را طی می‌کند.

به نظر می‌رسد آلمان با روند رشدی که در پیش گرفته تا سال ۲۰۲۶ تعداد خانه‌های متصل به فیبر نوری را به ۳۳ میلیون خانه برساند و پیش از فرانسه و پس از روسیه در جدول رده‌بندی قرار بگیرد.

آلمان درحال حاضر با ۹ میلیون خانه تحت پوشش FTTH در رتبه هفتم جدول قرار دارد و دویچه تلکام راه‌اندازی و توسعه شبکه فیبر را در اولویت کاری خود قرار داده است.

طبق اعلام شورای FTTH، عوامل متعددی در رشد و توسعه این شبکه‌ها موثر بوده است که مهمترین آن افزایش درخواست‌ها با پاندمی کووید ۱۹ بوده که موجب افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه شده است.

برنامه‌های ملی کشورها شامل توسعه زیرساخت‌ها و دستیابی به تحول دیجیتالی تا سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ نیز از دیگر عوامل کلیدی توسعه ارتباطات باندپهن مبتنی بر فیبر به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست