۲۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در قم زیربار است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از زیربار بودن ۲ هزار و ۱۳۲ کیلومتر فیبرنوری در این استان برای برقرار ارتباطات پایدار و پر سرعت خبر داد و گفت: شبکه فیبرنوری شهری هزار و ۱۰۶ کیلومتر و شبکه فیبر بین شهری و روستایی نیز هزار و ۲۶ کیلومتر است.

به گزارش داتیکا به نقل از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام با اشاره به اهمیت سامانه‌های نت سنج پلاس و ایکس. دی. اس .ال پلاس که به مشتریان امکان حق انتخاب با توجه به مشاهده و ارزیابی مقایسه‌ای کیفیت سرویس اینترنت، نحوه پشتیبانی و وضعیت پوششی را می‌دهد اظهار داشت: توسعه تلفن ثابت در راستای توسعه اینترنت پهن باند ثابت دارای اهمیت بوده و همان‌طور که مشاهده می‌شود در حال حاضر مردم به دلیل پهنای باند بیشتر اینترنت همراه از این نوع اینترنت بیشتر از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند.

غلام پور با اشاره به تلاش‌هایی که در استان در این حوزه انجام شده تصریح کرد: در مرحله اول طرح “تار” ۱۰۴ کیلومتر به فیبر نوری در استان اختصاص داده شد و در مرحله دوم طرح نیز تار ۱۵۰ کیلومتر به فیبر نوری استان تخصیص خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات قم تصریح کرد: ۱۷۸ روستا از بین ۲۲۵ روستا دارای تلفن ثابت خانگی و ۱۷۹ روستا دارای ارتباطات ثابت و ۱۶۱ روستا نیز دارای اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت می‌باشند.

همچنین افزود: در قم ۱۳۱ هزار و ۵۲۸ پورت اینترنت پرسرعت از مخابرات و ۶۹ هزار ود۲۵۰ پورت از سایر شرکت‌ها واگذار شده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل