۷ میلیون دلار خسارت در پی اعتراض کارکنان در کارخانه تولید گوشی‌های آیفون

کارگران یکی از کارخانه‌های اپل در هند به دلیل عدم دریافت حقوق دست به اعتراض زدند و نزدیک به ۷ میلیون دلار به کارخانه ویسترون (Wistron) این شرکت خسارت وارد کردند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، کارگران معترض اعلام می‌کردند که علی‌رغم علی‌رغم وعده‌های داده‌شده، دستمزدی در ازای فعالیت خود در این کارخانه تولیدکننده محصولات اپل دریافت نکردند. این اعتراضات گسترده، با خشونت زیادی از سوی معترضان همراه بود و چندین ویدیو و گزارش درباره آن در فضای وب منتشر شده است.

طبق گزارش Times of India، حدود ۲۰۰۰ کارگر بعد از اتمام شیفت شب خود، به کارخانه هجوم برده و به دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف این کارخانه آسیب زدند و تلاش کردند تا دستگاه‌ها را به آتش بکشند. این نشریه هندی در گزارش خود نوشت که شرکت ویسترون، علاوه تاخیر در پرداخت حقوق‌ها، کمتر از آنچه به افراد وعده داد، به آن‌ها پرداخت کرد.

طبق گفته برخی از کارگران، قرار بود که فارغ التحصیلان رشته مهندسی، حقوق ماهانه ۲۸۶ دلار پرداخت شود، اما وینسترون حقوق این افراد را ابتدا به ۲۱۸ دلار و چندی بعد نیز ۱۶۳ دلار کاهش داد.

همچنین حقوق دیگر کارگران نیز در طی ماه‌های اخیر با روندی کاهش همراه بود و به ۱۰۹ دلار در ماه رسید. حتی برخی از کارگران عنوان کردند که حقوق ماهانه ۶.۸ دلار را دریافت می‌کردند. به گفته این افراد، کاهش حقوق و ناامیدی از آینده منجر به بروز این اعتراضات شد.

در خصوص شرکت وینسترون باید گفت که این شرکت تایوانی، یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان محصولات اپل است و هم‌اکنون تحقیقات در خصوص تخلفات احتمالی این شرکت آغاز شده است. هند بعد از چین، دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان را در اختیار دارد.

اپل در این بازار حدود ۳ درصد از مجموع فروش را به خود اختصاص داده است. این شرکت قصد داشت تا از طریق تولید داخلی گوشی‌های آیفون در هند و کاهش قیمت این محصول، به هندی‌ها کمک کند تا بتوانند گوشی‌های آیفون را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.

طبق آخرین گزارش‌ها، کارخانه وینسترون در هند، مسئول تولید ارزان‌ترین مدل از گوشی‌های آیفون یعنی آیفون SE بود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست