دومین گزارش پایداری ایرانسل منتشر شد

ایرانسل که سال گذشته، برای نخستین بار در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ایران، «گزارش پایداری» کسب‌وکار را منتشر کرده بود، امسال نیز برای دومین سال متوالی، گزارش پایداری سالانه خود را منتشر کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، موضوع «پایداری در کسب‌وکار» و گزارش‌دهی مرتبط با آن، فراتر از مفهوم «مسئولیت اجتماعی شرکتی یاCSR» است و ایرانسل از طریق گزارش پایداری، به‌صورت داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه «پایداری در کسب‌وکار» را به‌صورتی سنجش‌پذیر در اختیار ذی‌نفعان خود قرار می‌دهد. گزارش پایداری که سال گذشته، برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات ایران، توسط ایرانسل منتشر شد، امسال نیز با وجود برخی محدودیت‌ها، برای دومین سال متوالی و با تمرکز بر دوره زمانی اول فروردین تا آخر اسفند ۱۴۰۰، منتشر می‌شود.

از جمله مهمترین محورهایی که در دومین گزارش پایداری ایرانسل به آن پرداخته شده، می‌توان به نتایج نظرسنجی تعیین اولویت‌های پایداری در کسب‌وکار ایرانسل، افزایش دسترسی، پروژه اتصال مدارس روستایی کشور به شبکه اینترنت، انتشار گازهای گلخانه‌ای و تغییرات اقلیمی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، تحول دیجیتال در صنایع بزرگ، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد، فراگیری (Inclusion) و مدیریت سرمایه انسانی سازمان اشاره کرد.

دکتر بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل، در یادداشت ابتدایی این گزارش، تأسیس ایرانسل را یکی از موفق‌ترین پروژه‌های محرومیت‌زدایی در ایران و نمونه عینی مفهوم خلق ارزش مشترک یا CSV دانسته و تأکید کرده است: «عملکرد ایرانسل در ایجاد زیرساخت دسترسی به اینترنت و دنیای دیجیتال برای مردم مناطق دورافتاده و کم‌برخوردار، ارائه خدمات مقرون‌به‌صرفه، به‌کارگیری فراگیر نسل پنجم تلفن همراه، حمایت از تولید‌کنندگان داخلی و تلاش برای بومی‌سازی و توانمندسازی آن‌ها، اشتغال‌آفرینی مستقیم و غیرمستقیم، بسترسازی برای رشد کمّی و کیفی اقتصاد دیجیتال و توجه به تحقیق و توسعه در صنعت ICT کشور، مواردی است که مورد توجه صاحب‌نظران و ذی‌نفعان قرار گرفته است. در کنار موارد فوق، توجه به اثرات زیست‌محیطی عملیات هر روزه سازمان بزرگی مانند ایرانسل، نشانگر پایبندی و تعهد ایرانسل به برداشتن قدم‌های مؤثر در مسیر پایداری است.»

مدیرعامل ایرانسل در این یادداشت، تصریح کرده است: «تدوین و انتشار گزارش پایداری برای دومین سال متوالی، با هدف شناسایی و اطلاع‌رسانی مهم‌ترین اثرات اجتماعی-اقتصادی و زیست‌محیطی کسب‌وکار ایرانسل، اقدامی در مسیر شفافیت فراتر از الزامات حقوقی و تعامل بهتر با ذی‌نفعان، در چارچوب‌های فعلی فضای اقتصادی ایران است.»

ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همواره می‌کوشد تا با تسهیل و گسترش دسترسی به امکانات زندگی دیجیتال برای ایرانیان، در مسیر تحقق توسعه پایدار ایران قدم بردارد. ارائه اطلاعات کلان و مهم شرکت از طریق «گزارش پایداری»، می‌تواند نمایی کلی از عملکرد اجتماعی و زیست‌محیطی و فعالیت‌های ایرانسل در مسیر توسعه پایدار را به ذی‌نفعان ارائه دهد. این اطلاعات، تصویری از ماهیت و ارزش اقتصادی، اثرات و اقدامات زیست‌محیطی، اجتماعی و نیز کیفیت حاکمیت شرکتی ایرانسل را در مقابل چشم ذی‌نفعان سازمان قرار می‌دهد. بر همین اساس، گزارش پایداری، نگاهی جامع به اهداف کلان، رویکردها و عملکرد ایرانسل از منظر اثرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی مترتب بر آن است.

گزارش پایداری، نسل پیشرفته گزارش‌های بنگاه‌های اقتصادی دنیا است که ابزاری جامع را برای بررسی و ارزیابی عملکرد سازمان و اثرات آن بر جامعه و محیط‌زیست، فراهم می‌کند. اطلاعــات این گزارش، تصویــری کلان از ماهیــت و میزان خلق ارزش اقتصــادی-اجتماعی و همچنیــن کیفیــت حاکمیــت شــرکتی را به ذی‌نفعــان ســازمان ارائه می‌دهــد.

این گزارش در پنج سرفصل، شامل «پایداری در ایرانسل»، «حاکمیت شرکتی»، «جامعه»، «محیط‌زیست» و «اقتصاد دیجیتال»، تدوین و ارائه شده است. متن کامل گزارش پایداری سال ۱۴۰۰ ایرانسل، اینجا در دسترس علاقمندان است.

ایرانسل از صاحب‌نظران و فعالان کسب‌وکار به‌ویژه در صنعت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، دعوت می‌کند تا با مطالعه این گزارش و ارائه بازخورد، به حفظ و تقویت نکات مثبت عملکرد و تمرکز بر کاستی‌های موجود، برای بهبود آن‌ها، یاری رسانند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست