سخنگوی قوه قضائیه: در دوره تحول هیچ پیام‌رسانی را مسدود نکردیم/ درمورد وزیر ارتباطات موارد متعدد دیگری نیز مطرح است

سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد: قوه قضائیه در دوره تحول، هیچ رسانه، خبرگزاری و پیام‌رسانی را مسدود نکرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، غلامحسین اسماعیلی در نشست مطبوعاتی امروز خود افزود: قوه قضائیه به دنبال مسدودسازی فضای مجازی و هیچ یک از پیام‌رسان‌های اجتماعی نیست.

او گفت: اقداماتی که برخی از مقامات قضایی مطرح کرده‌اند همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالایش این فضا از مصادیق مجرمانه و نه انسداد فضای مجازی است.

تغییر سیاست‌های واتس‌اپ مبنی بر به اشتراک گذاشتن اطلاعات کاربران با فیس‌بوک و شرکت‌های زیرمجموعه آن موجب شد تا تعداد زیادی از کاربران در سراسر دنیا به پیام‌رسان‌های سیگنال و تلگرام مهاجرت کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: فضای مجازی همانند فضای حقیقی در کشوری اولا متعلق به شهروندان آن جامعه است و ثانیا در زمره حقوق عامه به شمار می‌آید و ثالثا جزو محدوده قلمرو و حکمرانی کشور است و رابعا نیازمند ساماندهی، مدیریت و بومی سازی است.

اسماعیلی با بیان اینکه فضای مجازی باید برخوردار از سلامت و امنیت باشد، گفت: امروز ویروس‌هایی به مراتب بدتر از کرونا و مصادیق مجرمانه‌ای مانند فروش مواد مخدر و سلاح، کلاهبرداری‌های گسترده شبکه‌ای و تبلیغ خودکشی به ویژه در نسل جوان و نوجوان بیداد می‌کند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

او تلاش قوه قضائیه برای فیلتر اینستاگرام را فضاسازی رسانه‌ای دانسته و توضیح داد: آنچه دادستانی در این حوزه در روزهای اخیر رخ داده، همگی ناظر به ساماندهی، مدیریت و پالایش این فضا بود که از مصادیق مجرمانه است نه انسداد فضای مجازی ضمن اینکه مواضع رسمی دستگاه قضا آن است که توسط رئیس قوه قضاییه و تربیون رسمی سخنگو بیان می شود.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه مسوولان باید نسبت به قصور و کوتاهی خود در فضای مجازی پاسخگو باشند، گفت: انتظار بر این است که همانگونه که در ماه‌های اخیر با طرح شهید سلیمانی و غربالگری در حوزه بهداشت و سلامت تلاش شد، مسوولان مربوط به فضای مجازی نیز نسبت به ساماندهی و پالایش فضای مجازی اقدام کنند و نسبت به قصور و کوتاه‌های خویش در عدم اجرای وظیفه پاسخگو باشند.

او تاکید کرد: دادستانی مسئول رسیدگی به کوتاهی‌ها و ترک فعل‌ها برابر ضوابط و مقررات قانونی است اما در مورد شخص مورد نظر (وزیر ارتباطات) موارد متعدد دیگری نیز مطرح است که نتیجه رسیدگی در پایان دادرسی مشخص و اعلام می‌شود.

اسماعیلی از سیاسیون جامعه درخواست کرده که با فرافکنی و مقابله با تخلف را مقابله با مردم تلقی نکنند. او گفت: مردم می‌دانند دوران وارونه‌نمایی و دوگانه سازی‌های مجعول گذشته و مردم شاهد مردمی بودن قوه قضاییه بوده‌اند.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست