اخبار عمومی

هجوم دلال‌های کلاهبردار نات کوین به دیوار و شیپور

دلال های نات کوین در پلتفرم دیوار و شیپور و کانال‌های تلگرامی، به دنبال کلاهبرداری از شما هستند. چگونه از شر سودجویان بازار خلاص شویم؟

نات کوین یکی از بهترین بازی های تلگرامی بود که با لیست شدن آن در صرافی‌های معتبر و باز شدن راه خرید و فروش این ارز دیجیتال، سودجویان و سوداگران بازار به هوس افتادند تا جیب مردم را خالی کنند و همان اندک سرمایه‌ای که از ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی‌هایشان به دست آورده‌اند را به نفع خود تصاحب کنند.

دلال های نات کوین در پلتفرم دیوار و شیپور به دنبال فریب مردم

با نگاهی به پلتفرم‌های خرید و فروش نظیر دیوار و شیپور، به آگهی‌های بی‌شماری می‌رسیم که با عناوین «خریدار نات کوین‌های شما» یا «هر ۱۰ هزار نات کوین فلان قیمت» درج شده‌اند. علاوه بر این در کانال‌های تلگرامی و گروه‌های گفتگو به وفور شاهد معامله نات کوین هستیم.

از خود پرسیده‌اید که چرا نات کوین‌های شما برای خریداران در دیوار و شیپور عزیز شده‌اند؟ همان‌طور که می‌دانیم پیش از همستر کمبات، Notcoin نخستین بازی تلگرامی بود که موفق شد توکن خود را در دنیای وب 3 عرضه کند و تا این حد محبوبیت به دست آورد. تنها چند ماه زمان کافی بود تا این بازی به تعداد 40 میلیون کاربر برسد و چنین غوغایی به پا شود.

عمده بازار خرید و فروش نات کوین را تازه‌کارهایی شکل می‌دهند که حتی با عباراتی مثل صرافی و کیف پول ارز دیجیتال آشنا نیستند. مسلم است که در چنین فضای بکری، دلالان و سودجویان همیشه در صحنه به طمع می‌افتند تا جیب کاربران مبتدی را خالی کنند و موجودی نات کوین‌هایشان را به قیمت ارزان بخرند.

نات کوین را از صرافی بخرید نه دیوار و شیپور

دلال های نات کوین در پلتفرم دیوار و شیپور

فلسفه توسعه و ایجاد پلتفرم دیوار، فروش کالاهای دست دوم بود؛ ولی به‌مرور زمان فروشندگان کالاهای نو خود را از طریق این پلتفرم خرید و فروش تبلیغ کردند. درست است که در دیوار هر چیزی برای خریدن یا فروختن پیدا می‌شود؛ اما آیا جای ارز دیجیتال را در دیوار یا شیپور و کانال‌های تلگرامی است؟

توسعه‌دهندگان بازار ارزهای دیجیتال برای آسانی کار معامله‌گران و ارج نهادن به حرفه خود، پلتفرم‌های خرید و فروش متمرکز و غیرمتمرکز (همان صرافی‌ها) ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کرده‌اند تا مجبور نشویم برای فروش رمزارزهایمان به مارکت‌های بی‌ربط برویم.

آگهی‌های تبلیغاتی معامله نات کوین در فضایی جز صرافی‌ها به‌منزله کلاهبرداری و دلالی است و مطمئن باشید به‌نفع شما نخواهد بود. اغلب این آگهی‌ها قیمت به‌روز نمی‌دهند و می‌خواهند از ناآگاهی و عدم اطلاع کاربران تازه‌کار سوءاستفاده کنند. متاسفانه پلتفرم دیوار و شیپور نظارتی روی چنین آگهی‌هایی نداشته و به تمامی کاربران مجوز انتشار می‌دهند.

معامله با دلال نات کوین خطرناک است؛ ولی چرا؟

دلال های نات کوین در پلتفرم دیوار و شیپور

اولین دلیل برای خطرناک بودن معامله با دلال، امکان وقوع کلاهبرداری است. سودجویان بازار با وسوسه کاربران و پیشنهاد قیمت‌های جذاب، اطلاعات حساب کاربری آنها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن آن می‌کنند. همچنین تضمینی برای واریز پول یا نات کوین به حساب شما وجود ندارد.

در خرید و فروش نات کوین از طریق دیوار و کانال‌های تلگرامی، امکان نقض شدن حریم خصوصی وجود دارد. فرض کنید به‌واسطه یکی از همین آگهی‌ها تصمیم می‌گیرید که تمام نات کوین‌های خود را بفروشید، سپس با خریدار قرار ملاقات حضوری می‌گذارید و ممکن است حتی آسیب ببینید.

در صرافی‌های معتبر جهانی که هم‌اکنون نات کوین از طریق آنها خرید و فروش می‌شود، قیمت‌ها بر اساس چرخه عرضه و تقاضا تعیین می‌شود؛ ولی در دیوار و کانال‌‌های تلگرامی، نات کوین توسط خریدار یا فروشنده قیمت گذاری می‌شود.

از کجا نات کوین بخریم؟

گفتیم که بهترین مکان برای خرید یا فروش توکن NOT صرافی‌های معتبر هستند. قیمت صرافی‌ها به‌صورت آنی و لحظه‌ای و با توجه چرخه‌های عرضه و تقاضا است. تمامی آنها پشتیبانی دارند و می‌توانید سوالات خود را از آنها بپرسید. همچنین حریم خصوصی و امنیت شما تضمین می‌شود و امکان کلاهبرداری وجود ندارد؛ چرا که زیر نظر پلیس فتا فعالیت می‌‌کنند.

از جمله صرافی‌های معتبری که امکان خرید و فروش Notcoin را فراهم آورده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بایننس – Binance
  • اوکی ایکس – OKX
  • بای بیت – Bybit
  • مکسی – MEXC
  • گیت – Gate.io
  • کوکوین – Kucoin

منبع: گجت نیوز

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست