همکاری ایرانسل و بنیاد علوی جهت توسعه ارتباطی مناطق محروم

مدیر عامل ایرانسل از آغاز همکاریهای جدید این اپراتور با بنیاد علوی جهت توسعه عدالت ارتباطی و ارتقا ظرفیت های ارتباطی مناطق محروم خبر داد.

به گزارش داتیکا، دکتر بیژن عباسی آرند در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

ایجاد و توسعۀ عدالت_ارتباطی از مهمترین مسائلی است که در ایرانسل، به جد پیگیر آن هستیم. در همین رابطه، طی دو سال گذشته، موفق به توسعۀ پوشش اینترنت‌همراه در بسیاری از روستاها و مناطق کمتر برخوردار کشور شدیم. نگاه ما این است که آموزش، موضوعی اساسی برای دستیابی به بسیاری از اهداف توسعۀ پایدار است.

به همین منظور، در ایرانسل، پروژه‌هایی مانند «مدارس درخشان» برای هوشمندسازی مدارس (که نمونه‌ای از آن در تعدادی از مدارس منطقۀ #دشتیاریِ استان سیستان و بلوچستان اجرا شده) و احداث و بازسازی مدارس مناطق سیل‌زده را اجرا کرده‌ایم و معتقدیم که خروجی مدارس ایرانسل، باید متفاوت و پایگاهی برای ایجاد تغییرات در مناطق محروم باشد.

در همین رابطه، ظهر امروز، به همراه همکارانم در تیم مسؤولیت اجتماعی ایرانسل، با آقای مهندس محسن منصوری مدیرعامل محترم بنیاد علوی و همکارانشان، دیدار و برای هم‌افزایی و بررسی پروژه‌های مشترک قابل‌اجرا، گفت‌وگو کردیم.

به گفتۀ مهندس منصوری، بنیاد علوی با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی و کارآفرینی اجتماعی، برنامه‌هایی مانند ساخت مدرسه، مسکن و راه‌اندازی کسب‌وکار در مناطق محروم را در برنامۀ خود دارد. این بنیاد می‌کوشد تا تجربۀ موفق محرومیت‌زداییِ منطقۀ قلعه گنج کرمان را در ۲۷ نقطۀ محروم دیگر نیز اجرا کند و در این راه، از ظرفیت عظیم ایرانسل به عنوان  اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، استقبال می‌کند.

ایرانسل در راستای مسؤولیت اجتماعی خود، آماده است تا با توسعۀ پوشش شبکۀ پهن‌باند و افزایش دسترسی به خدمات آموزش آنلاین بر بستر داناپلاس، خدمات محتوایی-ویدیویی بر بستر لنز ایرانسل و… با تعرفه‌های ویژه یا حتی رایگان، پتانسیل و ظرفیت قوی خود و شرکت‌های مجموعۀ ایرانسل مانند #اسنپ را به خدمت مشارکت در فرهنگ‌سازی کمک به محرومان جامعه آورد و با تجهیز دیجیتالی مدارس در مناطق محروم، استفاده از پتانسیل‌های اطلاع‌رسانی خود در ترویج فرهنگ کمک به محرومان، استفاده از ظرفیت #ایرانسل‌لبز و حمایت از راه‌اندازی و توانمندسازی کسب‌وکارهای اینترنتی محرومان در این مناطق و…، با بنیاد علوی مشارکت کند.

در این جلسه، توافق شد تا کارگروه مشترک، زمینۀ لازم برای انعقاد تفاهم‌نامۀ همکاری و تدوین برنامۀ اجرایی را فراهم کنند.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست