۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان اینترنت دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: ۸۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان دسترسی به اینترنت پرسرعت دارند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، جعفر مطلب زاده روز جمعه خدمات دولت برای توسعه روستاها از جمله دسترسی آنها به اینترنت را مطلوب توصیف کرد و اظهار داشت: ۱۲۳ روستا از مجموع ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت دسترسی ندارند که برای آنها تدابیری اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: ۷۸ مدرسه روستایی استان در نقاط کور و بدون سیگنال برای استفاده از اینترنت وجود دارد که پیگیری‌های لازم برای رساندن سیگنال اینترنتی به این نقاط در حال انجام است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان با اشاره به اینکه مکاتبه لازم با وزارت ارتباطات برای اتصال اینترنت روستاها انجام شد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ های توسعه اینترنت به صورت معمول انجام می‌شود و هنگامی که توسعه اینترنت برای اپراتورها منفعت نداشته باشد، دولت برای توسعه منطقه ورود پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۴۰۰ مدرسه روستایی فعال استان به شبکه هوشمند سازی اینترنت ADSL و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و های وب متصل شده است.

مطلب زاده یادآور شد: مشترکان شهری این استان به انواع شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت دسترسی دارند.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تعداد مشترکین اینترنت پهن باند استان ۶ میلیون و ۷۳۰ نفر است که از این تعداد ۸۱۳ هزار و ۲۴۴ نفر مشترکین اینترنت پهن باند ثابت و پنج میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۶ نفر مشترکین اینترنت پهن باند سیار هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند استان ۱۱۲.۳۱ درصد است ، اضافه کرد: از این میزان ۱۵.۲۲ درصد به اینترنت پهن باند ثابت و ۹۷.۰۹ درصد به اینترنت پهن باند سیار اختصاص دارد.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای ۱۰۸ شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست