اخذ مجوز نمایه گذاری مقالات در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی و بانک اطلاعات نشریات کشور

مجله بین‌المللی پژوهش در ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات موفق به اخذ مجوز نمایه گذاری مقالات در پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) شده است.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی ضمن اعلام مطلب فوق گفت: مجله بین‌المللی پژوهش در ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (IJICTR)، که بطور ادواری توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر می شود،‌ یک مجله علمی ‌- پژوهشی است که هدف از آن نشر دستاوردهای پژوهشی و توسعه‌ای اصیل حاوی نتایج منطبق بر استانداردهای معتبر علمی- تخصصی در سطوح بین المللی است.
دکتر فسنقری گفت: میزان همپوشانی مقالات از طریق سیستم نرم افزاری iThenticate ( متعلق به IEEE ) ارزیابی می گردد که از دقیق ترین و معتبرترین سامانه های این حوزه می باشد. وی ادامه داد: طبق تفاهم نامه ای که اخیراً با انجمن بین المللی IEEE بخش ایران منعقد شده است، مجله IJICTR مورد حمایت این انجمن قرارگرفته است. همچنین جهت غنی سازی اعتبار علمی مجله، علاوه بر هیات تحریریه داخلی که از اساتید برجسته دانشگاه های کشور و اعضای ارشد IEEE می باشند، از اساتید برجسته از دانشگاه های معتبر بین المللی نیز به عنوان اعضای هیات تحریریه مشورتی بین المللی استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد تاکنون ۴۴ شماره و بیش از ۳۲۰ مقاله در این مجله چاپ و نمایه شده است و در یکسال گذشته، جلد ۱۱ ام با چهار شماره و مجموعا ۲۸ مقاله تخصصی انتشار یافته است. به طوریکه کلیه مقالات ۴۴ شماره این مجله، علاوه بر پایگاه های قبلی گوگل اسکالر و … در دو پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و بانک اطلاعات نشریات کشور (magiran) نیز نمایه سازی شده است.

این مجله پوشش دهنده محورهای فناوری ارتباطات، فناوری اطلاعات، شبکه و امنیت می باشد که در محور فناوری ارتباطات موضوعاتی از قبیل نظریه ارتباطات، شبکه های بی سیم، سیگنال ها و سامانه های ارتباطاتی، ارتباطات ماهواره ای، ارتباطات نوری و ادوات ارتباطات، محور فناوری اطلاعات شامل سامانه های اطلاعات و فناوری وب/ کارگزار ، زیرساخت ها و سکوهای فناوری اطلاعات، سامانه های چند رسانه ای، کاربردها و خدمات فناوری اطلاعات و چارچوب ها و راهبردهای فناوری اطلاعات و محور شبکه و امنیت موضوعات شبکه های نسل جدید، شبکه های رایانه ای و ارتباطاتی، مدیریت شبکه، امنیت شبکه و مدیریت امنیت را شامل می شود.

وی در پایان اظهار داشت: این مجله از آن دسته مقالات پژوهشی در حوزه ICT که در برگیرنده مضامین پایه ای پیشرفته ای از قبیل تجزیه و تحلیل داده ها، داده کاوی و همجوشی داده ها، تجزیه و تحلیل چند متغیره در تصمیم گیری، نظریه بازی، یادگیری عمیق ( ژرف یادگیری)، هستان شناسی و وب معنایی، رایانش ملهم از طبیعت/ زیست، رایانش ابری/ مهی، رایانش کوآنتومی، نظریه موجک ها، نظریه آشوب و هندسه فراکتال وغیره باشند، استقبال می نماید. پژوهشگاه ICT از تمامی اساتید،‌ صاحبنظران و دانش پژوهان این رشته دعوت به عمل می آورد تا با ارسال مقالات ارزشمند خود در هرچه پربارتر شدن این مجله نقش بسزایی ایفاء نمایند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی https://journal.itrc.ac.ir/ مراجعه نمایند.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل