ارتش ژاپن مشتری سرویس ماهواره‌ای استارلینک شد

ارتش ژاپن سرگرم آزمایش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک به منظور استفاده از این فناوری در سال مالی آینده است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، روزنامه یومیوری در گزارشی به نقل از منابع دولتی آگاه نوشت: وزارت دفاع ژاپن در حال حاضر به ماهواره‌های ارتباطی در مدار زمین ثابت دسترسی دارد اما استفاده از فناوری استارلینک که توسط ایلان ماسک اداره می‌شود، مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را در مدار پایین زمین اضافه خواهد کرد.

کشورهای سراسر جهان به دنبال افزایش تاب آوری در برابر خطر مختل شدن ارتباطات یا حمله به ماهواره‌ها در صورت وقوع یک منازعه هستند.

طبق گزارش یومیوری، نیروهای دفاع شخصی ژاپن از مارس، سرگرم آزمایش استارلینک هستند و این سیستم در حدود ۱۰ نقطه و در تمرینات بکار گرفته شده است.

فناوری استارلینک توسط اوکراین در جنگ با مسکو استفاده شده و روسیه در تلاش است استفاده از آن را در منطقه مسدود کند. ماسک در اکتبر گفته بود اسپیس ایکس نمی‌تواند به طور نامحدود هزینه دسترسی به استارلینک در اوکراین را تامین کند.

بر اساس گزارش رویترز، وزارت دفاع آمریکا ماه جاری اعلام کرد که برای ارائه خدمات در اوکراین، با اسپیس ایکس قرارداد بسته است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل