اولین دوربین مداربسته مجهز به هوش مصنوعی GPT را ببینید

به تازگی استارتاپ Psync از اولین دوربین امنیتی خود مجهز به هوش مصنوعی رونمایی کرده است. دوربین Camera Genie S از هوش مصنوعی GPT برای شناسایی و ثبت لحظات مهم استفاده کرده و می‌تواند خلاصه‌ای از اتفاقات محیط اطرافش را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از شهر سخت افزار، دوربین Camera Genie S از شرکت Psync اولین دستگاه امنیتی داخلی مجهز به هوش مصنوعی GPT است که به تازگی معرفی و روانه بازار شده است. این دوربین با استفاده از هوش مصنوعی لحظات حساس و مهم پیرامون خود را ضبط کرده و می‌تواند خلاصه‌از اتفاقات داخل خانه را در اختیار صاحب خود قرار دهد.

بر اساس ادعای شرکت سازنده، Genie S را می‌توان هوشمندترین دوربینی دانست که تاکنون معرفی شده است. دستگاه مورد اشاره با استفاده از هوش مصنوعی و سنسور 5 مگاپیکسلی خود تمام حرکات و لحظات حساس پیرامون خود را شناسایی کرده و تصاویر آنها را ضبط می‌کند.

درباره دوربین هوشمند Genie S بیشتر بدانید
طراحی Camera Genie S به گونه‌ای است که این محصول را در زمره دوربین‌های امنیتی با زاویه عمودی 5 مگاپیکسلی و وضوح 2K قرار می‌دهد. در واقع ظاهر این دستگاه شبیه به یک پروژکتور کوچک بوده و از مدل زبان بزرگ GPT برای ضبط هوشمند تصاویر در خانه استفاده می‌کند.

از جمله قابلیت‌های هوش مصنوعی این دوربین می‌توان به امکان تهیه یک دیتابیس متنی از تصاویر ضبط شده و ارائه آن به همراه خلاصه‌ای کامل از اتفاقات داخل خانه به کاربر اشاره کرد. نکته جالب توجه اینکه Camera Genie S از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با عملکردهای جدید هوش مصنوعی‌ بهره می‌برد.

امکان تهیه تصاویر رنگی در شب با استفاده از هوش مصنوعی از دیگر قابلیت‌های این دور‌بین به حساب می‌آید. Psync در توصیف دوربین خود ادعا کرده که کاربر در هنگام استفاده از اپلیکیشن Genie S احساس خواهد کرد که کاملاً در خانه حضور دارد.

بر اساس اعلام gizmochina دوربین Psync Camera Genie S در دو مدل 32 و 64 گیگابایتی عرضه می‌شود. قیمت مدل 32 گیگابایتی آن 35 دلار بوده و مدل بالاتر حدود 40 دلار قیمت دارد. همچنین این دوربین به‌طور انحصاری از وب‌سایت Psync Labs قابل خرید است و ویژگی‌های هوش مصنوعی اضافی آن با پرداخت هزینه اشتراک ماهانه 0.99 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل