اینترنت اشیا و چالش‌های پیش روی کشاورزی

انجمن علمی دانشجویی مهندسی ماشین‌های کشاورزی دانشگاه تهران، وبینار «اینترنت اشیا و چالش‌های پیش روی کشاورزی» را برگزار می کند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، با گسترش روزافزون شبکه‌ اینترنت اشیا (IoT)، تقریبا همه جنبه‌های زندگی ما، از جمله سلامتی و تناسب اندام، اتوماسیون منزل، ردیاب‌های خودرو و شهرهای هوشمند، تحت تأثیر قرار گرفته است. طبیعتاً حوزه‌ی کشاورزی نیز از این قاعده مستثنا نیست. کشاورزی در دهه‌های گذشته شاهد تحولات بسیاری از فن‌آوری‌ها بوده و بیشتر صنعتی و مبتنی بر فناوری شده است. با استفاده از وسایل مختلف کشاورزی هوشمند، کشاورزان کنترل بهتری در روند پرورش دام و رشد محصولات زراعی به‌دست آورده‌اند.

افزایش روزافزون تقاضا برای غذا، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت، مستلزم به‌کارگیری راه‌حل‌های تازه در بخش کشاورزی شده است. اینترنت اشیا (IoT) یک شبکه‌ در حال رشد از فناوری است که قادر به ارائه راه‌حل‌های زیادی در جهت بهینه‌سازی صنعت کشاورزی است. علاوه بر این اینترنت اشیا در پرورش گل و گیاهان گلخانه‌ای در مقیاس کوچک‌تر یا حتی پرورش گلدان‌های آپارتمانی نیز نقش دارد. اما در کشاورزی ما با زمین‌های وسیع تحت کشت مواجه هستیم که صرفه‌جویی در آبیاری، برداشت حداکثر محصول و هزینه‌های به‌کارگیری نیروی انسانی باعث پس‌انداز میلیاردها تومان خواهد شد.

وبینار اینترنت اشیا و چالش‌های پیش روی کشاورزی، با سخنرانی دکتر رضا علیمردانی ـ استاد گروه مهندسی ماشین‌های کشاورزی دانشگاه تهران روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ساعت ۱۶ الی ۱۷:۳۰ به صورت مجازی در فضای اسکای روم برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این برنامه می‌توانند به لینک https://www.skyroom.online/ch/utcan_stu/utcan۳ مراجعه کنند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل