برگزاری هکاتون هوش مصنوعی با اعطای امتیاز نخبگی در ایرانسل لبز

«هکاتون هوش مصنوعی» با اعطای امتیاز نخبگی و جوایز نقدی به برگزیدگان، در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان و توسط ایرانسل لبز برگزار می‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی ایرانسل، هکاتون هوش مصنوعی، اولین چالش هوش مصنوعی ایرانسل لبز است که با همکاری شرکت کوئرا و در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان، از ۲۳ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۲، برگزار می‌شود.

این رویداد از دو بخش آموزشی و رقابتی تشکیل شده است. در بخش آموزشی، موضوعات جذاب و کاربردی حوزه هوش مصنوعی در ۳ روز و با همراهی اساتید برتر این حوزه، طی ۱۳.۵ ساعت آموزش به شرکت کنندگان ارائه می‌شود. پس از آن در بخش رقابتی، شرکت کنندگان به تیم‌های دو نفره تقسیم شده و در یک مسابقه آنلاین چالشی به رقابت می‌پردازند. بعد از پایان مسابقه نیز، راه‌حل تیم‌ها داوری می‌شود و نفرات برتر، مشمول دریافت امتیاز نخبگی در قالب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان و همینطور برنده جایزه نقدی مسابقه می‌شوند. در ادامه نفرات برتر، برای استخدام به اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و سایر شرکت های بزرگ معرفی می‌شوند.

حوزه اصلی چالش‌های مسابقه، شامل موضوع مقدماتی «کاربردهای تحلیل‌داده و یادگیری ماشین» و موضوع نهایی «پردازش زبان‌های طبیعی» است و ثبت نام آن تا ۲۳ مرداد، از اینجا امکان‌پذیر است.

هدف استراتژیک ایرانسل، گذار از اپراتور ارتباطی (Telco) به شرکت فناور (Techco)، حرکت در لبه فناوری و تبدیل شدن به یکی از بازیگران اصلی تحول دیجیتال در منطقه است. ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال، در راستای تحقق این امر، اولین مسابقه هوش مصنوعی را با هدف توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال، استعدادیابی فنی و جذب استعدادها از بین نخبگان دانشگاه‌های برتر، توسط آکادمی ایرانسل برگزار می‌کند.

مجموعه ایرانسل لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل