اخبار عمومی

ترکیب هوش مصنوعی و ربات انسان‌نما رسماً جایگزین معلم‌ها شد!

به تازگی اولین ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی مولد نقش معلم را برعهده گرفته و تدریس در یک دبیرستان در هندوستان را آغاز کرده است. این ربات که آیریس نام دارد، به 3 زبان مسلط بوده و می‌تواند با دانش‌آموزان و افراد دیگر تعامل برقرار کند.

هوش مصنوعی یک فناوری نوظهور به شمار می‌آید که در صورت ترکیب با ربات‌های انسان‌نما، می‌تواند در مشاغل سخت و خطرناک جای انسان را بگیرد. با این وجود، ممکن است ترکیب این دو فناوری پیشرفته جایگزین مشاغل دیگر نیز شده و نگرانی برخی تحلیلگران از جایگزینی نیروی کار با AI را به واقعیت تبدیل کند.

در این راستا، یک ربات انسان‌نما به نام آیریس (Iris) به عنوان یک معلم کار خودش را یک در دبیرستان هندوستان آغاز کرده و باعث سروصدای زیادی در رسانه‌ها اجتماعی سراسر جهان شده است.

این ربات مجهز به هوش مصنوعی که توسط یک استارت‌آپ هندی به نام Makerlabs Edutech ساخته شده، بخشی از سیاست‌های جدید دولت هندوستان محسوب می‌شود. دولت هند از سال 2021 تصمیم گرفته با هدف افزایش فعالیت‌های فوق برنامه در مدارس، از فناوری‌های نوظهور مانند AI و ربات‌های انسان‌نمای هوشمند بهره بگیرد.

معلم هوش مصنوعی که 3 زبان مختلف را تشخیص می‌دهد

ربات معلم آیریس به عنوان هوش مصنوعی مولد مجهز شده و می‌تواند صدا را به متن و همچنین متن را به صدا تبدیل کند. این معلم هوش مصنوعی پیشرفته در حال حاضر به سه زبان انگلیسی، هندی و مالایایی مسلط بوده و می‌تواند با دانش‌آموزان و سایر افراد تعامل داشته باشد.

آیریس که روی چهار چرخ حرکت می‌کند، توانایی حرکت دادن سر و دست‌های خود را داشته و به لطف میکروفنی که شبیه به یک گردن‌بند در نظر گرفته شده، می‌تواند صحبت‌های دانش‌آموزان را شنیده و تحلیل کند. در مرحله بعد، این معلم هوش مصنوعی از یک بلندگو برای پاسخ به سؤالات و مسائل مختلف استفاده می‌کند.

در حال حاضر، آیریس محدودیت‌هایی مانند عدم توانایی مشاهده محیط پیرامونی یا تشخیص صدای دانش‌آموزان در کلاس پر سروصدا را نداشته و برای اینکه بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید، باید محیط کلاس درس کاملاً ساکت باشد.

به گزارش MSN، شرکت تولیدکننده این ربات مجهز به AI اعلام کرده که فرایند ساخت نسل بعدی آیریس که علاوه بر قابلیت تشخیص و تفکیک صداهای مختلف، می‌تواند محیط پیرامون را ببیند، آغاز شده است.

در همین رابطه بخوانید:

مهندسان Makerlabs Edutech مدعی شده‌اند که نسل بعدی آیریس با استفاده از قدرت هوش مصنوعی می‌تواند یک تجربه یادگیری جدید را ایجاد کرده و حوزه آموزش و پرورش را متحول کند. Iris با انطباق با نیازها و ترجیحات هر دانش‌آموز، مربیان را قادر می‌سازد تا درس‌های جذاب و مؤثری را ارائه کنند.

برچسب‌ها : ،،،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل