خبر ویژه

جولان مرگبار کرونا در کشورهای جهان

داتیکا: سالی که گذشت به مدد ویروس کووید ۱۹ یا همان کرونای خودمان، سالی پر از محلول های ضد عفونی کندده و شستسشو بود. هر چند پاکیزگی و خانه تکانی در ایام پیش از نوروز سنت دیرینه ایرانیان است اما این ویروس مزید بر علت شده که شستشوها و نظافت ها افزایش یابد. در سال ۹۸ اما فقط ایران در گیر کرونا نبود بلکه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به عدد ۱۹۸ هزار و ۵۱۷ نفر رسید.حالا کار به جایی رسیده است که گوگل هم دست به کار شده و با تغییر لگوی خود آموزش نحوه صحیح دست شستن می دهد! و به این ترتیب است که با دور کار شدن و آنلاین شدن خدمات، کرونا فضای مجازی را هم درگیر کرده است.

به گزارش داتیکا، کرونا این ویروس موزی و گهگاه کشنده با قدرت انتشار بالا،  با نام علمی (کووید-۱۹) که اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت تاکنون ۱۹۸ هزار و ۵۱۷ نفر را در کل جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۸۲ هزار و ۷۶۳ نفر بهبود یافته و ۷ هزار و ۹۸۸ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر کشور‌ها علی‌الخصوص کشور‌های اروپایی در پی شیوع گسترده ویروس کرونا، شرایط اضطراری اعلام کرده‌اند. در میان کشور‌های اروپایی، ایتالیا بیشترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان را دارد.

آمار کرونا در ایتالیا

میزان مجموع مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در ایتالیا با افزایش ۱۹ درصدی در شبانه روز گذشته به ۲ هزار و ۹۷۸ نفر رسید.

در ساعات گذشته ۴۷۵ نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

قربانیان کرونا در انگستان

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد با جان باختن ۳۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا طی روزهای گذشته، شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۱۰۴ نفر رسیده است.

آمریکا هم قربانی کرونا

دانشگاه «جانز هاپکینز» شامگاه چهارشنبه آخر سال ۹۸  اعلام کرد که طی یک ساعت ۳۰۰ نفر درآمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

در همین حال رسانه‌ها به نقل از وزارت بهداشت آمریکا گزارش دادند که شیوع ویروس کرونا به مدت ۱۸ ماه ادامه خواهد داشت و این کشور با مشکلاتی جدی مواجه می‌شود.

فرانسه و ویروس کرونا

شمار قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به ۲۶۴ نفر افزایش یافت. با ابتلای ۱۰۰۰ نفر دیگر به این ویروس طی چند روز گذشته شمار مبتلایان نیز به ۹۱۳۴ نفر افزایش یافته است.

در ایران چه خبر است؟

در ایران اماعلیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت ایران تازه‌ترین آمار دولتی مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا در ایران را اعلام کرده و براساس آن تا به امروز ۱۲۸۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ جان باخته اند که ۱۴۹ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گفته علیرضا رئیسی، درآخرین روز سال ۹۸ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایران به ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر رسیده است.

همچنین تعداد کل بهبودیافتگان ویروس کرونا در ایران نیز به ۵ هزار و ۹۷۹ نفر رسیده است.

بنابر آمار امروز شمار مبتلایان در ۱۱ استان کاهش یافته است.

علیرضا رئیسی گفته “در استان‌های تهران، مازندران، گلستان، البرز، اصفهان، آذربایجان شرقی، سمنان، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و فارس شاهد کاهش شمار مبتلایان جدید بوده‌ایم که این نشان‌دهنده همکاری مردم است”.

او دیروز هشدار جدی داده بود که اگر مسائل بهداشتی در دو هفته پیش رو رعایت نشود، ایران تا دو ماه دیگر هم در گیر کرونا خواهد بود. به این ترتیب سال نو شد و بهار آمد ۹۸ رفت و ۹۹ رسید اما حکایت کرونا به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل