رئیس کمیسیون بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر: تداوم فیلتر گوگل‌پلی باعث تضعیف صنعت بازی می‌شود

رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نصر تهران هشدار داد که فیلتر گوگل‌پلی در بلندمدت به استورهای داخلی نیز ضربه می‌زند و باعث تضعیف تمام بخش‌های صنعت بازی ایران می‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از دنیای اقتصاد، ابوالفضل صادق، رئیس کمیسیون نرم‌افزارهای سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در تحلیل وضعیت صنعت بازی کشور و تاثیرات فیلتر شدن گوگل‌پلی بر آن اظهار کرد: متاسفانه فیلترینگ گوگل‌پلی در یک‌ سال گذشته آسیب‌های جبران‌ناپذیری به صنعت بازی‌‌ کشور وارد کرده و عملا کسب‌وکارهای شرکت‌های فعال در این حوزه را به‌صورت کامل مختل کرده است. هزینه تبلیغات در پلتفرم‌های داخلی مقرون‌به‌صرفه نیست و ROI مثبت نمی‌شود. در واقع درون یک چرخه معیوب قرارگرفته‌ایم که هر روز آسیب‌های آن بیشتر می‌شود.

صادق در ادامه تاکید کرد: متاسفانه با فیلتر گوگل‌پلی نه تنها بخش مارکتینگ مختل شده است، بلکه ابزارهای توسعه‌ای که گوگل‌پلی در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌داد نیز از دسترس خارج شده است و نمی‌توانیم از این قابلیت‌ها استفاده کنیم. دلیل این مساله نیز قطع شدن کانال ورودی یوزرهای ما از این بخش است و به همین جهت در فرآیند توسعه و اپتیمایز بازی‌ها هم مشکل داریم. رئیس کمیسیون نرم‌افزار و بازی نصر در پاسخ به این استدلال که فیلتر گوگل‌پلی می‌تواند به رونق استورهای داخلی منجر شود، گفت: استورهای داخلی باید در کنار گوگل‌پلی باشند. این تفکر که استورهای داخلی جایگزین گوگل‌پلی شوند تفکر کاملا اشتباهی است. فیلترینگ گوگل‌پلی در دراز‌مدت به ضرر استورهای داخلی نیز هست. اکثر بازی‌های موجود در استورهای بازار و مایکت ایرانی هستند. با ادامه چنین فرآیندی، کاربران ایرانی بازار هدف توسعه‌دهنده‌ها نخواهد بود و نهایتا درآمدهایی که می‌تواند از طریق ساخت و توسعه بازی‌های جدید نصیب استورهای داخلی شود از بین خواهد رفت. زمان آن رسیده است که استورهای داخلی نیز در روش کسب‌وکار خود تغییراتی اعمال کنند. در حال حاضر سهم استورهای داخلی از فروش بازی ۳۰ درصد است. سهمی که متناسب با سرویس‌هایی که به کاربران می‌دهند، نیست.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل