معاون علمی رییس جمهور: توسعه هوش مصنوعی با زیرساخت ملی دنبال می‌شود

رییس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به شکل گیری زیرساخت توسعه فناوری در حوزه هوش مصنوعی با ابعاد ملی در ماه‌های آینده، افزود: این مراکز به امکانات مناسبی برای محققان برای توسعه فناوری‌ها از جمله هوش مصنوعی مجهز شده‌ و به بستری برای حضور افراد برجسته و فناور، آزمایشات، فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه مشترک تبدیل خواهند شد.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری با بیان این‌که مهم ترین اولویت علمی، فناوری و اقتصادی در کشور به طور حتم هوش مصنوعی است، عنوان کرد: قطعا حرکت و توسعه هوش مصنوعی از نظر علوم و فناوری از برنامه‌های جدی معاونت علمی به شمار می‌رود.

دهقانی با بیان این‌که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان علاوه بر هوش مصنوعی، در ۵ حوزه فناورانه دیگر نیز زیرساخت یا هاب‌های فناوری‌های تحول آفرین را ایجاد می‌کند، افزود: این زیرساخت‌ها همچنین به حوزه‌های علوم شناختی، مواد پیشرفته، زیست‌فناوری، میکروالکترونیک و غیره نیز شکل می‌گیرند.

وی تاکید کرد: اطمینان داریم بهترین روش توسعه، ایجاد این زیرساخت ملی است که همه بازیگران اکوسیستم نوآوری در آن تعریف شده باشند؛ از این رو همه برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه و تسلط فناورانه، در ابعاد و اندازه ملی دنبال می‌شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل