۱۲ شبکه تلویزیونی از فردا HD می شوند

مدیرکل فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی صداوسیما اعلام کرد: از یکشنبه، ۹ آذر ماه ۹۹، ۱۲ کانال تلویزیونی با کیفیت HD پخش خواهند شد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایستنا، محمد دامغانیان در گفت و گویی در شبکه خبر گفت: ضمن ارایه برنامه های تلویزیونی با نسخه HD، کماکان نسخه SD نیز در دسترس مردم قرار دارد و همزمان پوشش شبکه های HD افزایش می یابد.

او افزود: نقاطی از کشور که شبکه های تماشا، امید، افق و ایران کالا را دریافت نمی کردند، از این پس تحت پوشش این کانال ها قرار می گیرند تا عدالت رسانه ای برقرار شود.

دامغانیان با اشاره به برخورداری صدا و سیما از هفت هزار ایستگاه تلویزیونی در کشور اظهار داشت: با شروع ارتقای کیفی شبکه های تلویزیونی، همزمان پخش نسخه SD شبکه ها حفظ شده و هیچ الزامی مبنی بر تغییر گیرنده هایی که قابلیت دریافت HD را ندارند، وجود ندارد.

او افزود: در صورتی که مخاطبان صدا و سیما تمایل به دریافت نسخه های HD سرویس های پخش را دارند اما گیرنده های آنها قابلیت دریافت تصاویر HD را نداشته باشند، باید گیرنده های خود را عوض کرده یا نسبت به تهیه ستاپ باکس با قابلیت پخش HD اقدام کنند.

به گفته مدیرکل فرستنده های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما، با تغییر نسخه SD شبکه ها به HD، کیفیت تصویر و رزولوشن ارتقا می یابد و کیفیت تصویر زنده تری به مخاطبین ارایه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه ۱۲ شبکه صدا و سیما تحت پوشش HD قرار می گیرند و هر شبکه فرکانس و کانال خود را دارد، گفت: با اعمال این تغییرات، قسمتی از شبکه به صورت اتوماتیک به مرحله نهایی می رسد و مخاطبان با کانال یابی به نسخه نهایی دسترسی خواهند داشت و در قسمتی دیگر با مراجعه تدریجی کارشناسان صدا و سیما به ایستگاه ها و تغییرات در شبکه، بینندگان می توانند با جستجو نسخه HD شبکه موردنظر خود را دریافت کنند اما در این مدت تغییری در شبکه های موجود ایجاد نخواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل