مایکروسافت، نخستین شرکت همراستای جهان با قوانین داده‌ای اروپا

مایکروسافت اعلام کرد در پاسخ به تصمیم دادگاه عالی اروپا درباره ارسال اطلاعات به ایالات متحده، نخستین شرکت در جهان محسوب می‌شود که به توصیه‌های ناظران حریم خصوصی اروپا جواب می‌دهد.
به گزارش داتیکا به نقل از همکاران سیستم، دیوان عدالت اتحادیه اروپا (CJEU) ژوئیه امسال «سپر امنیتی داده‌های اتحادیه اروپا-آمریکا» را ساقط کرد تا بر این اساس مشخص شود هر یک از شرکت‌ها به خصوص کمپانی‌های آمریکایی بزرگ که در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند، نحوه مدیریت اطلاعات شهروندان اروپایی را مشخص کنند. در این میان داده‌های هزاران کسب و کار اروپایی بدون مغایرت با قوانین عمومی حفاظت از داده‌های اروپا (GDPR) به ایالات متحده ارسال می‌شوند و اتحادیه اروپا قصد دارد این فرآیند را قانونمند کند.
«جولی بریل» مدیر مرکز حریم خصوصی مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه دهنده ویندوز، آفیس و Azure با افتخار اعلام کرد که این مرکز نخستین شرکت در جهان محسوب می‌شود که به توصیه‌های ارایه شده از سوی اروپا برای حفاظت از داده‌های شهروندان و سازمان‌های این منطقه عمل می‌کند.
آقای بریل در این خصوص گفت:‌ «ما امروز حمایت‌های جدید خود را از مشتریان دولتی و شرکتی خود که نیاز به انتقال داده‌ها از اتحادیه اروپا دارند، اعلام می‌کنیم. از جمله اقداماتی که در این راستا انجام می‌دهیم تعهد قراردادی برای به چالش کشیدن درخواست‌های دولت در زمینه داده‌ها و تعهد پولی برای نشان دادن محکومیت در این زمینه است».
او توضیح داد: «مایکروسافت نخستین شرکتی است که این تعهدات را در پاسخ به رهنمودهای هفته گذشته تنظیم کنندگان قوانین محافظت از داده‌ها در اتحادیه اروپا ارایه می‌کند.»

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست