اخبار

بازدید دانشجویان دانشگاه شریف از ایرانسل‌لبز

دانشجویان نوورود دانشگاه شریف در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع، از ایرانسل‌لبز به عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل، بازدید کردند.

به گزارش داتیکا به نقل از، روابط عمومی ایرانسل، بعدازظهر سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲، جمعی از دانشجویان نوورود دانشگاه شریف در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع، در قالب اردو «خط فناوری» بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، از ایرانسل‌لبز به عنوان بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل، بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین فعالیت‌های ایرانسل برای تحقق تحول دیجیتال قرار گرفتند.

در جریان این بازدید که در محل آکادمی ایرانسل واقع در ایستگاه نوآوری شریف انجام شد، دانشجویان ارائه‌هایی از مدیران ارشد ایرانسل، در حوزه‌های مرتبط با سرویس‌های دیجیتال و زیرساخت‌های ایرانسل، استراتژی ایرانسل برای استفاده از فناوری‌های نوظهور با هدف پیشرو بودن در تحقق تحول دیجیتال، استراتژی ایرانسل در  توانمندسازی زندگی دیجیتال و شکل‌دادن به آینده اقتصاد دیجیتال، نوآوری‌های ایرانسل برای رهبری اکوسیستم زندگی دیجیتال و… را دریافت کردند تا چشم‌اندازی از آینده مسیر شغلی و تحصیلی خود داشته باشند.

در این بازدید همچنین دانشجویان با تکنولوژی‌های تأثیرگذار در آینده اکوسیستم دیجیتال و زیرساخت‌های این حوزه از جمله هوش مصنوعی، زیرساخت ابری، بلاک‌چین، میکروسرویس‌ها و فین‌تک، آشنا شدند.

ایرانسل‌لبز پیش از این نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان از جمله هکاتون هوش مصنوعی، حمایت از پایان‌نامه‌ها و تحقیقات دانشگاهی، مشارکت در تجاری‌سازی ایده‌های پژوهشی و…، موجب تعمیق ارتباط جامعه دانشگاهی با صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات شده و بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل به‌شمار می‌رود.

مجموعه ایرانسل‌لبز، از سال ۱۳۹۸، با هدف تعمیق ارتباط ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران با جامعه دانشگاهی و کمک به مراکز علمی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور و با مأموریت انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه، نوآوری و تجاری‌سازی در زمینه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات و کسب‌وکارهای پیرامونی با کمک مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور، اعم از دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناور، با هدف تأمین نیازمندی‌های بازار ICT تأسیس شده است.

چشم‌انداز این مجموعه، پیشگام بودن در توسعه منابع انسانی و زیرساخت‌های تحقیقاتی اقتصاد دانش‌بنیان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستیابی به جایگاه برترین شرکت ملی در زمینه خلق محصولات و خدمات این حوزه است و «بخش تحقیق و توسعه»، «مرکز نوآوری ایرانسل» و «آکادمی ایرانسل»، از جمله بخش‌های اصلی آن هستند. ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌ نسل پنج در ایران، با راه‌اندازی این مجموعه، در پی حرکت در مسیر گسترش خدمات متنوع و توسعه سبک زندگی دیجیتال و خلق آینده‌ای همگام با تحولات دنیای دیجیتال است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های برتر در حوزه‌های مختلف، خلق ارزش کند.

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست