پوشش اینترنتی روستاهای مازندران ۳۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت که در هفت سال گذشته گستره چتر شبکه اینترنت روستایی مازندران رشد ۳۵درصدی داشت و اکنون به بیش از ۷۵ درصد رسیده است.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، مرتضی کبیری روز شنبه افزود : تا پیش از سال ۹۲ تنها یکهزار و ۹۴۲ روستای مازندران پوشش اینترنتی داشتند که معادل حدود ۴۰ درصد از سه هزار و ۶۲۲ روستای استان بود.

وی آمار روستاهای برخوردار از اینترنت مازندران در حال حاضر را ۲ هزار و ۷۱۷ پارچه اعلام کرد و گفت که بیشتر این روستاها دارای نسل چهارم اینترنت هستند و اینترنت بقیه هم نسل سوم است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اعلام این که ۲ هزار و ۹۱۰ روستای مازندران هم اکنون دارای سکنه دائمی هستند ، افزود : از مجموع سه هزار و ۶۲۲ روستای استان ۲ هزار و ۴۷۴ روستا دارای سکنه بالای ۲۰ نفر هستند که مشمول برخوداری از اینترنت پرسرعت می شود ولی با این وصف پوشش اینترنتی به روستاهای فاقد سکنه دایمی هم گسترش یافته است.

وی ادامه داد : در حال حاضر علاوه بر روستاهای دارای سکنه دائمی ، ۲۵۰ روستای مازندران که تنها در فصول بهار و تابستان جمعیت ساکن دارند ، به شبکه اینترنت پرسرعت پیوسته اند.

کبیری یکی از اقدامات صورت گرفته طی هفت سال گذشته را بهینه سازی اینترنت نسل اول و دوم دانست و توضیح داد : توسعه زیرساخت اینترنت روستایی مازندران فقط به افزایش تعداد روستاهای برخوردار محدود نبوده ، بلکه روستاهایی که در گذشته دارای اینترنت نسل اول و دوم بودند به نسل سوم و چهارم تجهیز شدند.

وی افزود : در حال حاضر نیز ۲۱ ناحیه روستایی که اغلب روستاهای فصلی محسوب می شوند در نوبت اتصال به شبکه اینترنت هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره فعالیت دولت دوازدهم به شبکه اینترنت بپیوندند.

افزایش ۷۰ درصدی اینترنت موبایلی پرسرعت

کبیری همچنین به توسعه زیرساخت اینترنتی روستاها در یک سال اخیر اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته با وجود شرایط کرونایی و تحریم ها که آسیب جدی به منابع درآمدی و اعتباری کشور و به خصوص حوزه فناوری وارد کرد ، ۱۱۱ روستای استان به شبکه پرسرعت اینترنت مجهز شدند.

وی میزان اعتبار صرف شده برای این تعداد روستا را ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود : گسترش چتر اینترنت برای مناطق روستایی مازندران یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که تقریبا در ایستگاه‌ نهایی قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: پوشش موبایلی اینترنت پرسرعت در شهرهای مازندران هم که در اوایل دولت تدبیر و امید حدود ۳۰ درصد بود اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی افزود : هم اکنون از ۶۰ نقطه شهری مازندران ۵۸ نقطه به نسل چهارم اینترنت و شبکه خانگی یا “ای دی اس ال” و ۲ شهر نیز علاوه بر شبکه پر سرعت خانگی، به شبکه “ال تی ای” نیز مجهر هستند.

مازندران دارای سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت است که ۵۷ درصد آنها در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی زندگی می کنند.

طبق تازه ترین پایش در حال حاضر ۱۵۷ هزار مشترک اینترنت خانگی در استان مازندران فعال هستند و این استان حدود ۲ میلیون مشترک تلفن همراه با استفاده از سیم‌کارت دارد که از اینترنت همراه استفاده می کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست