رکوردشکنی هواوی با درآمد ۱۲۲ میلیارد دلاری؛ پیش به سوی آینده

هواوی سال ۲۰۱۹ را با درآمد قابل توجه پشت سر گذاشت. این کمپانی چینی با وجود تحریم های طولانی مدت آمریکا، همچنان به رشد خود ادامه می دهد. با این حال مدیران این شرکت هشدار داده اند که رشد در سال ۲۰۲۰ با چالش های بیشتری همراه خواهد بود.

«اریک ژو» (Eric Xu)، رئیس چرخشی هواوی به مناسبت سال نو میلادی خطاب به کارمندان این شرکت گفت که درآمد هواوی در سال ۲۰۱۹ از رقم فوق العاده ۱۲۲ میلیارد دلار عبور کرده که با ۱۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته میلادی، رکورد جدیدی برای این کمپانی چینی محسوب می شود.

آقای «ژو» اضافه می کند که هواوی، ۲۴۰ میلیون گوشی در سال ۲۰۱۹ به فروش رسانده که نسبت به فروش ۲۰۶ میلیونی سال گذشته، پیشرفت چشمگیری نشان می دهد. وی اشاره می کند که این آمار از برآوردهای اولیه این شرکت کمتر هستند، اما با این حال قابل توجه بوده و ایستادگی قوی آنها در برابر سختی ها را نشان می دهد.

«ژو» تأکید می کند که هواوی در حال مقابله با اقدامات خصمانه و طولانی مدت آمریکا علیه کسب و کار این شرکت است و اگر این اقدامات ادامه داشته باشند، شرایط به مراتب سخت تری را برای دوام آوردن و رونق یافتن این شرکت به وجود می‌آورند که سابقه ای ۳۲ ساله را در کارنامه خود می بیند. وی اضافه می کند که مقاومت، اولویت هواوی در سال ۲۰۲۰ خواهد بود.

آمریکا اوایل سال جاری میلادی هواوی را در لیست تحریم ها قرار داد و محدودیت های جدیدی را در فروش و مراوده این شرکت با کمپانی های آمریکایی گذاشت. دولت آمریکا به دلایل امنیت ملی به متحدان خود هشدار داده تا از محصولات هواوی در زیرساخت های اینترنت نسل پنجم (۵G) خود استفاده نکنند.

«ویلبر راس» (Wilbur Ross)، وزیر بازرگانی دولت ترامپ اکتبر سال جاری ابراز امیدواری کرد که هند (دومین بازار مخابراتی دنیا)، با استفاده از تجهیزات ۵G کمپانی چینی، خود را ناخواسته در معرض تهدیدات امنیتی قرار ندهد. البته هند مطابق میل آمریکا عمل نکرد و با درخواست هواوی برای مشارکت در آزمایش طیف ۵G این کشور موافقت کرد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : خبر ویژه،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل