پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

داتیکا: در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته سوم خرداد ماه را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات:
دیجیاتو: سازمان خودتنظیم‌گر رمزارز تشکیل شد؛ تلاش بخش خصوصی برای ساماندهی رمز ارزها
سازمان خود تنظیم‌گر رمز ارز با حضور نمایندگانی از انجمن بلاکچین ایران، فین‌تک و سازمان نصر تشکیل شده و قصد دارد تا مساله ارزهای دیجیتالی در کشور را ساماندهی کند و خطرات و ریسک‌های این حوزه را کاهش دهد.

مهر: تخصیص هزار میلیارد تومان بودجه به اقتصاد دیجیتال
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی از اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان بودجه برای حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در صنایع سنتی خبر داد.

روابط عمومی وزارت ارتباطات: همکاری‌های ایران و قطر در حوزه ICT توسعه می یابد
وزیر ارتباطات برای پیگیری برنامه های کشورمان در توسعه همکاری‌های ایران و قطر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دوحه سفر می کند.

مهر: سند صیانت از کودکان در فضای مجازی تصویب شد
سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی که از سال ۹۵ در مرکز ملی فضای مجازی تدوین شده بود، در شورای عالی فضای مجازی به تصویب نهایی رسید.

پیوست: استفاده از پلتفرم شاد از اول تیر ماه دیگر رایگان نیست
پلتفرم شاد که به عنوان پیام‌رسان نظام آموزش کشور بعد از هم‌گیری کرونا از طریق آموزش و پرورش معرفی شد، از ابتدای تیر ماه دیگر رایگان نخواهد بود و هزینه آن مانند دیگر پیام‌رسان‌های داخلی مطابق یک‌سوم قیمت اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.

همکاران سیستم: ۲۴ ژوئن نسخه جدید «ویندوز ۱۰» منتشر می‌شود
پس از توضیحات غیرمستقیم مایکروسافت در مورد نسل بعدی ویندوز در کنفرانس هفته گذشته Build، این شرکت هم اکنون به صورت رسمی اعلام کرد 24 ژوئن از نسخه بعدی سیستم عامل رایانه‌ای ویندوز رونمایی می‌کند.

ایرنا: اختصاص ۳۵۰ سیم‌کارت با ۱۲۰ گیگ اینترنت به ستاد نامزدهای ریاست‌جمهوری
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات کشور ۳۵۰ سیم‌کارت با ۱۲۰ گیگ اینترنت به ستاد نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری داده شده است.

فناوری ارتباطات:
مهر: توسعه ۷ هزار کیلومتری فیبرنوری در کشور
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از برنامه توسعه ۷ هزار کیلومتر فیبرنوری در شبکه مخابراتی شهری و روستایی خبر داد و گفت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار پورت اینترنت FTTX واگذار می کنیم.

ایستنا: اریکسون پلتفرم اختصاصی 5G جدیدی راه‌اندازی می‌کند
وندور سوئدی اریکسون از پلتفرم اختصاصی جدید 5G با امکان پشتیبانی از شبکه‌های LTE و 5G مستقل رونمایی کرد.

مهر: رکورد ارتباطات کوانتومی در فیبرنوری شکسته شد
محققان رکورد ارتباطات کوانتومی در فیبر نوری را شکستند و توانستند اطلاعات کیوبیتی را در فاصله ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری منتقل کنند. در آینده اینترنت کوانتومی اجازه می‌دهد رایانه‌های کوانتومی با یکدیگر تجمیع شوند و برخی از مشکلات بسیار بزرگ را برطرف کنند.

اپراتورها:
شرکت ارتباطات سیار ایران: افتتاح نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه
نخستین دوره کارآموزی آکادمی همراه اول با مأموریت تربیت، توسعه و توانمندسازی نیروی انسانی در اکوسیستم دیجیتال آغاز بکار کرد.

روابط عمومی ایرانسل: پایداری شبکۀ ایرانسل در «صالح آباد» با وجود وقوع زلزله
در پی وقوع زلزلۀ ۵.۲ ریشتری حوالی «صالح آباد» در استان ایلام، شبکۀ ایرانسل کاملاً پایدار و در حال خدمت‌رسانی به مشترکان است.

روابط عمومی همراه اول: پایداری شبکه همراه اول در صالح‌‌آباد ایلام
در پی وقوع زمین لرزه‌ای با شدت ۵.۲ ریشتر در ساعت ۹:۲۴ صبح امروز یکشنبه ۱۶ خردادماه در حوالی صالح‌آباد استان ایلام، آسیبی به شبکه اپراتور اول تلفن‌همراه کشور وارد نشده و هم‌اکنون بدون هیچ‌گونه قطعی و بصورت نرمال در حال سرویس‌دهی به تمامی مشترکان خود در مناطق زلزله‌زده است.

روابط عمومی ایرانسل: تولید مودم بومی ثابت و همراه، با حمایت ایرانسل آغاز شد
برای اولین بار در ایران، خط تولید مودم بومی TF-i60 S1، با قابلیت پشتیبانی از فناوری اینترنت همراه و ثابت، با حمایت ایرانسل، راه‌اندازی شد.

موبایل و تبلت:
زومیت: سامسونگ لپ‌‌تاپ‌‌های جدید سری گلکسی بوک گو را معرفی کرد
لپ‌تاپ‌های جدید سری گلکسی بوک گو مبتنی بر معماری آرم هستند و از تراشه‌های ساخت شرکت کوالکام استفاده می‌کنند.

مهر: آیفون ۱۲ برای مبتلایان به آریتمی قلبی خطرناک است
براساس تحقیقی تازه، فناوری شارژی که در آیفون ۱۲ پرومکس استفاده شده دستگاه های ضربان ساز و الکتروشوک مبتلایان به آریتمی قلبی را مختل می کند.

آی تی ایران: ایرباد جدید سونی WF-1000XM4 با قابلیت حذف نویز معرفی شد
بالاخره پس از هفته‌ها انتشار شایعات مختلف این شرکت ژاپنی از ایرباد وایرلس جدید و قدرتمند خود به نام WF-1000XM4 پرده برداشت.

دیجیاتو: نوکیا C01 پلاس با اندروید ۱۱ گو ادیشن و قیمت ۹۰ دلار معرفی شد
نوکیا از جدیدترین گوشی اقتصادی‌اش رونمایی کرد. گوشی نوکیا C01 پلاس از نسخه گو اندروید ۱۱ بهره می‌برد و به پردازنده ۸ هسته‌ای مجهز شده است.

لبه دانش:
روابط عمومی وزارت ارتباطات: استقرار سامانه هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان به کمک اینترنت اشیا
با اجرای پروژه سیستم هشدار زودهنگام آتش‌سوزی پارک ملی گلستان، پایش این جنگل به صورت هوشمند با تکنولوژی اینترنت اشیا انجام می‌شود.

فارس: بکار گیری هوش مصنوعی برای رفع مشکلات فنی میادین نفتی توسط محققان دانشگاه امیرکبیر
محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به استفاده از هوش مصنوعی در راستای جلوگیری از مشکلات فنی میادین نفتی شدند.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل