اخبار عمومی

۵۰ روز بازی پوچ همراه اول؛ چند روز دیگر منتظر باشید!

امسال وقتی اعلام شد یکبار دیگر قرار است خبرنگاران از هدیه ۲۰۰ گیگابایت رئیس‌جمهور بهره‌مند شوند، همراه اول مسئولیت فعال کردن آن را بر عهده گرفت. از آنجایی که معاونت مطبوعات داخلی وزارت ارشاد لیست جدیدی به این اپراتور نداده‌بود، قرار شد همان لیست سال گذشته معیار باشد و خبرنگارانی که از هدیه سال قبل بهره‌مند شده بودند، دوباره این بسته را دریافت کنند. ۱۷ مرداد بسته‌ها فعال شد، اما در این بین، این بسته برای گروهی از خبرنگاران فعال نشد و این کافی بود تا همراه اول یک بازی بی‌نتیجه را شروع کند. از ۱۸ مرداد ماه این اپراتور اعلام کرد خبرنگارانی که بسته هدیه رئیس‌جمهور را دریافت نکرده‌اند تا ۷۲ ساعت منتظر شوند، بسته فعال خواهد شد. وقتی بعد از گذشت چند روز این اتفاق نیفتاد، خبرنگاران با تماس گرفتن با شماره ۹۹۹۰ پیگیر ماجرا شدند که پاسخ شنیدند «اشتباه از همراه اول بوده و طی چند روز آینده بسته‌ها فعال خواهد شد.»

به گزارش داتیکا به نقل از روزنامه جوان، در این پاسخگویی‌ها یک چیز حائز اهمیت بود و آن هم اینکه هر بار اعلام می‌شد «چند روز منتظر باشید.» این چند روز با بازی دادن خبرنگاران توسط همراه اول تا ابتدای شهریور ماه و بعد از آن تا دهم شهریور ادامه پیدا کرد که اینبار اپراتور‌ها به تماس گیرندگان با ۹۹۹۰ می‌گفتند «هر‌کس که تا هفتم شهریور تماس گرفته و اعلام کرده بسته برایش فعال نشده طی روز‌های آینده از این هدیه بهره‌مند می‌شود.»

از این به بعد هر بار که تماسی گرفته می‌شد چنین وانمود می‌شد که در لیست «بررسی سریع» قرار دارند و هر تماس حدود ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامید و در نهایت می‌گفتند «موضوع شما تا پایان ساعت کاری امروز پیگیری و حل می‌شود.» غافل از اینکه این هم بازی جدید همراه اول است. چون بسته‌ها نه‌تن‌ها فعال نشد، بلکه در شرایطی که تمام تماس‌ها با ۹۹۹۰ ثبت و ضبط می‌شود، از اواسط شهریور ماه اینبار طوری صحبت می‌شد که خبرنگاران باید ثابت می‌کردند آیا اصلاً تماس گرفته و موضوع را اعلام کرده‌اند یا نه.

یک ماه از روز خبرنگار گذشت و همراه اول همچنان خود را مسئول پاسخگویی نمی‌دانست. نزدیک به مهرماه بود که تازه اپراتور‌های ۹۹۹۰ متوجه شدند می‌توانند پرونده‌ای برای تماس گیرندگان ایجاد کنند و به قول خودشان «شماره تیکت» برای تماس گیرنده ارسال شود، اما این شماره تیکت که به گفته خودشان همان شماره پرونده است هم برای همراه اول اعتباری نداشت و وقتی اپراتوری یک شماره پرونده می‌داد بعد از چند روز اپراتور بعدی می‌گفت من هم یه شماره می‌دهم برای پرونده جدید!

به هر حال همراه اول این بازی فرسایشی را برد و بدون اینکه جواب درستی بدهد، بعد از گذشت ۵۰ روز پیامکی برای خبرنگاران ارسال کرد با این مضمون که «مشترک گرامی طی بررسی مدت زمان فعالسازی بسته هدیه خبرنگار به اتمام رسیده‌است.»

البته همراه اول، وزارت ارتباطات را هم درگیر کرد و اینبار حرفش در مورد ارسال لیست از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تغییر داده و در تاریخ هشتم مهرماه دوباره پیامک داد که «مشترک گرامی طی بررسی در سیستم لیست شماره‌های بسته‌های خبرنگاران از سمت وزارت ارتباطات اعلام شده و مدت طرح مذکور به اتمام رسیده‌است.»

اپراتوری که برای هر ریال پول گرفتن از مشترکینش هزار سیستم دارد، چطور این بررسی را ۵۰ روز طول داده و در نهایت از اتمام مدت زمان حرف می‌زند؟ آیا مقصر این همه کم‌کاری آنها، خبرنگاران هستند؟

اپراتوری که داعیه رتبه اول خدمات‌رسانی به مشترکانش را دارد، بدون اینکه مرکزی برای پیگیری مطالبات به حق مشترکین معرفی کند، بعد از ۵۰ روز سرگردانی خبرنگاران و با انداختن توپ در زمین آن‌ها که «زمان فعالسازی تمام شده‌است!» به اپراتورهایش می‌گوید تماس بگیرند و میزان رضایت از خدمات‌رسانی‌هایش در پیگیری بسته هدیه رئیس‌جمهور را ثبت کنند! رضایت از کدام خدمات؟ سرگردانی؟ عدم پاسخگویی؟ بازی دادن خبرنگاران و در نهایت مقصر جلوه دادن آنها؟!

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل