اخبار

آغاز به کار قبرستان مایکروسافت

داتیکا-اخیراً وب‌سایتی به نام قبرستان مایکروسافت راه‌اندازی شده که شما با مراجعه به آن می‌توانید مجموعه‌ای کامل از پروژه‌های فراموش شده یا پایان یافته Microsoft را مشاهده کنید. علاوه بر این، پروژه‌هایی که قرار است به زودی پشتیبانی از آن‌ها به اتمام برسد هم در این وب‌سایت معرفی شده‌اند.

احتمالاً با پروژه Killed by Google آشنا هستید که در وب‌سایت آن می‌توانید تمام اپلیکیشن‌ها، محصولات، خدمات و سایر پروژه‌های ساخته شده توسط گوگل که اکنون غیرفعال یا به فراموشی سپرده شده‌اند را پیدا کنید.

مایکروسافت هم یکی دیگر از غول‌های دنیای فناوری محسوب می‌شود که مانند گوگل طیف گسترده‌ای از محصولات و خدماتی را دارد که دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. بر همین اساس، اکنون یک وب‌سایت غیر رسمی به نام قبرستان مایکروسافت (Microsoft Graveyard) راه‌اندازی شده که با الهام گرفتن از Killed By Google، به شما اجازه می‌دهد تمام پروژه‌های پایان یافته یا نیمه تمام مایکروسافت را دنبال کنید.

پروژه‌های مرده در قبرستان مایکروسافت!

این وب‌سایت که اوایل هفته جاری توسط فردی به نام ویکتور فرای (Victor Frye) راه‌اندازی شده، مجموعه‌ای منبع باز از اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارهای مرده ساخت Microsoft را ارائه می‌دهد.

به گفته سازنده این وب‌سایت، Microsoft Graveyard با عشق ساخته شده، چرا که ما پیش مرگ و پایان پشتیبانی از اغلب نرم‌افزار و پروژه‌های معرفی شده در آن استفاده کرده‌ایم. در این وب‌سایت شما می‌توانید پروژه‌هایی همچون Windows Phone، Zune، پروژه Bob که همه از آن متنفر بودند، Surface Duo، دستیار Cortana و مواردی از این دست را پیدا کنید.

به گزارش Neowin، زمانی که به وب‌سایت Microsoft Graveyard مراجعه می‌کنید، می‌توانید با کلیک بر روی آیتم‌های مختلف یا ارجاع به سایت‌های دیگری همچون ویکی‌پدیا، اطلاعات کاملی در مورد آیتم مورد نظر به‌دست آورید.

به عنوان مثال، بر روی سنگ قبر مربوط به ویندوز فون توضیح داده شده:

این پروژه چهار سال قبل توسط مایکروسافت کشته شد، ویندوز فون خانواده‌ای از سیستم‌عامل‌های تلفن همراه بود که پیش از توقف تولید، جانشین ویندوز موبایل و Zune شد. این پروژه 9 سال دوام آورد.

علاوه بر پروژه‌های مرده، در این وب‌سایت به پروژه‌های دیگری همچون ویندوز 10، فروشگاه بازی‌های ایکس‌باکس 360، ویژوال استودیو برای مک و غیره که در آینده نزدیک پشتیبانی از آن‌ها به پایان می‌رسد نیز اشاره می‌کند.

همانطور که گفته شد، قبرستان مایکروسافت یک پروژه منبع باز است که بر روی پلتفرم GitHub منتشر شده و هر کسی می‌تواند موارد بیشتری به آن اضافه کرده، اشتباهات املایی را تصحیح کند یا به پیشنهادی برای پیشرفت بیشتر آن در اختیار توسعه‌دهنده قرار دهد.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل