آماده ایم نسل پنجم (5G)شبکه موبایل ایرانسل را در قزوین راه اندازی کنیم

مدیرکل منطقه غرب شرکت ایرانسل گفت: با توجه به زیرساخت های خوب ایجاد شده در صورت همکاری مسئولان آمادگی داریم نسل پنجم (5G) شبکه موبایل ایرانسل را در استان قزوین راه اندازی کنیم.

به گزارش داتیکا به نقل از برنا؛ در نشست مشترک دکتر لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، مهدی صباغی شهردار قزوین و رفیعی مدیر منطقه غرب شرکت ایرانسل، راههای توسعه شبکه فیبر نوری، راه اندازی نسل پنجم تلفن همراه، مزایای راه اندازی شهرک تولید محتوا و تامین زیرساخت برای تحقق شهر هوشمند بحث و بررسی شد.

در این نشست مهندس رفیعی مدیرکل منطقه غرب شرکت ایرانسل با تشکر از همکاری خوبی شهرداری قزوین در توسعه خدمات شبکه ایرانسل و رسیدن به نقطه مطلوب گفت: جای افتخار و خوشحالی دارد که قزوین نماینده ای متخصص و کارشناس در حوزه ICT دارد که با تسلط خود می تواند منشاء خدمات موثری به مردم این استان و سایر مردم کشور شود.

رفیعی تصریح کرد: بدون تردید موضوع «شهرک تولید محتوا» از جمله طرح های بسیار حساس، کارآمد، مهم و تخصصی است که حتی طرح آن نیازمند دانش بالا، جسارت و پشتوانه عظیم است و بدون تردید این طرح می تواند فرصتی بی نظیر و ارزشمند برای این استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: اجرای فاز اول فیبر نوری در ایام کرونا به ثمر نشست و یکی از دست آوردهای خوب ما محسوب می شود که در کنار پیش بینی هایی که مطرح شد و بسیار مطلوب است، می تواند بسترساز اجرای طرح های توسعه دیگر نیز باشد.

رفیعی اظهارداشت: توسعه شبکه فیبر نوری که بسترسازی آن در قزوین انجام شده بود، در ایام کرونا به ما کمک موثری کرد و ما آماده اجرای فازهای بعدی و ارتقای این شبکه هستیم تا به یک مدل خوبی برسیم و در خصوص ایده شهرک تولید محتوا نیز این کار به تامین زیرساخت های فیبر نوری نیاز دارد چون با شبکه های دیگر امکان عملی شدن ندارد.

نسل پنجم (5G)شبکه موبایل ایرانسل در قزوین کلید می خورد

مدیر منطقه غرب شرکت ایرانسل در ادامه بیان کرد: آمادگی داریم نسل پنجم شبکه موبایل ایرانسل را در شهر قزوین راه اندازی کنیم و برای احداث شبکه 5G بشدت نیازمند مکان های مناسبی برای نصب سایت هستیم.

وی اضافه کرد: توسعه فیبرنوری و احداث سایت برای نسل پنجم شبکه موبایل ایرانسل مکمل همدیگر هستند و این دو ظرفیت در کنار هم تجربه منسجمی از اینترنت را در برنامه‌های تلفن ثابت و تلفن همراه ارائه می ‌دهند به طوری که بدون 5G، کابل فیبر نوری توانایی تحرک ندارد و بدون کابل فیبر نوری، اهداف تحول گرایانه 5G به سادگی، ممکن نمی شود و در واقع سرعت کابل فیبر نوری باعث بهبود عملکرد و کارایی شبکه‌های اینترنتی نسل 5G خواهد شد.

رفیعی تصریح کرد: در این زمینه شهرداری قزوین می تواند برای جانمایی و استقرار سایت و تامین مکان مناسب به ما کمک کند تا سرعت کار بالا برود.

شهردار قزوین: در راه اندازی نسل پنجم شبکه ایرانسل همکاری می کنیم

در ادامه مهدی صباغی شهردار قزوین نیز با تشکر از فعالیت های شبانه روزی نماینده قزوین گفت: اجرای برنامه چهارشنبه های مسجدی که برای اولین بار از سوی دکتر سیاهکلی مطرح شده توانسته بسیاری از مشکلات شهری مردم را حل کرده و به ایجاد امید و رضایت مردم کمک کند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: قزوین امروز حرکت خود به سمت تحقق شهری نوآور و هوشمند را آغاز کرده و ما باید خود را برای یک دوره خدمت صادقانه و جهادی آماده کنیم و به صورت شبانه‌ روزی در خدمت مردم باشیم.

شهردار قزوین اظهارداشت: برای پیش بینی مکان و احداث سایت نسل پنجم شبکه موبایل ایرانسل آمادگی داریم و ضمن بررسی وضعیت چند استان و استفاده از تجربه سایر مناطق نسبت به تعیین قیمت کارشناسی، جانمایی اولیه نیز اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل