ادامه اختلالات وسیع اینترنت در ایران

اینترنت ایران از روز گذشته به دلیل قطع ارتباط با ارمنستان دچار اختلالات شدید شده و علی رغم وعده مسوولان این اختلالات ادامه دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از فردای اقتصاد، رگولاتوری ایران روز جمعه دلیل قطع اینترنت را قطع لینک‌های اینترنت بین‌الملل ورودی از سمت کشور ارمنستان در خاک کشور گرجستان اعلام کرد.

مقامات سازمان تنظیم مقررات دیروز اعلام کردند که میزان پهنای باند بین‌الملل حداقل به اندازه دوبرابر نیاز کاربران کشور وجود دارد و وضعیت ارتباطی کشور در شرایط پایدار قرار دارد.

در این اطلاعیه آمده که باتوجه به تمهیدات قبلی به سرعت و در کوتاه ترین زمان، پهنای باند مورد نیاز توسط شرکت ارتباطات زیرساخت از دیگر مسیرهای ورودی تامین شده است.

به رغم ادعای مسوولان ارتباطات، نمودارهای رادار آروان نشانگر ادامه پیداکردن اختلالات از روز جمعه تا بعدازظهر روز شنبه است. همچنین کاربران متعدد در شبکه‌های اجتماعی نیز از کاهش سرعت و کیفیت اینترنت ایران در روز شنبه خبر داده‌اند.

وزیر ارتباطات چهارشنبه هفته گذشته گفته بود شبانه روز در حال تلاش است تا سرعت اینترنت ایران افزایش یابد.

وزیر ارتباطات گفته بود: ما شب و روز برای افزایش سرعت اینترنت تلاش می کنیم. طرح فیبر نوری که اکنون حدود ۳/۵ میلیون تحت پوشش قرار گرفتند اقدام مهم و راهبردی است که سرعت ها را در شهرهایی که ما سرویس واگذار کردیم تا هزار مگابیت بر ثانیه به اینترنت مردم سرعت داده است. ما شب و روز در تلاش هستیم. اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر این کار شروع شده است. در تلاش هستیم تا آخر سال حداقل ۸ میلیون خانوار تحت فیبر نوری قرار گیرند.

ارایه اینترنت فیبر به کاربران سالهاست در دولت‌های مختلف در دستور کار قرار دارد اما تعداد کاربران این سرویس به دلیل چالش‌های تجاری و عملیاتی رشد چندانی نداشته است.

روز پنج شنبه اعلام شد که عراق به دنبال ارایه اینترنت ماهواره‌ای به کاربران این کشور است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل