اخبار عمومی

اپل جلوی استفاده از آی‌مسیج در اندروید را گرفت

شرکت اپل اعلام کرد اپلیکیشن‌های شخص ثالثی را که به دستگاه‌های اندرویدی اجازه داده بودند از سرویس آی‌مسیج برای ارتباط با کاربران آی‌فون استفاده کنند، بسته است. سازنده آی‌فون در بیانیه‌ای اعلام کرد با مسدود کردن تکنیک‌هایی که از اعتبار جعلی برای دسترسی به آی‌مسیج استفاده می‌کنند، برای حمایت از کاربرانش اقدام کرده است. این تکنیک‌ها، ریسک جدی برای امنیت و حریم خصوصی کاربر دارند و ممکن است اطلاعاتش را در معرض افشا قرار داده و همچنین پیام‌های ناخواسته، هرزنامه و حملات فیشینگ را به دنبال داشته باشند.

به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، اپل اعلام کرد برای حمایت از کاربرانش، به اعمال تغییرات در آینده ادامه می‌دهد. این خبر پس از آن اعلام شد که اپلیکیشن «بیپر مینی» که اجازه می‌داد آی‌مسیج در دستگاه‌های اندرویدی فعال شود، از کار افتاد. سرویس آی‌مسیج، پیام‌های رمزنگاری شده میان دستگاه‌های آی‌فون، مک، آی‌پد و سایر دستگاه‌های ساخت اپل را امکان‌پذیر می‌کند.

این شرکت حدود یک دهه است که در برابر درخواست‌ها برای توسعه این سرویس به اندروید، مقاومت کرده است. بعضی از کاربران می‌گویند نبود اپلیکیشن آی‌مسیج برای اندروید، امنیت پیام‌های میان دو پلتفرم را تضعیف می‌کند. اپل به تازگی اعلام کرده است که سال آینده از سرویس ارتباط غنی (RCS) حمایت خواهد کرد. این سرویس جایگزین سرویس پیامک استاندارد است که تجربه ارسال پیام بین دو پلتفرم را بهبود می‌دهد.

اریک میگیکوفسکی، سازنده اپلیکیشن «بیپر مینی» اعلام کرد از اپل درباره سرویس آن چیزی نشنیده است. وی اشتراک ماهانه ۱.۹۹دلاری برای این اپلیکیشن عرضه می‌کرد. اپل برای استفاده از آی‌مسیج در دستگاه‌های ساخت این شرکت، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اپل اعلام کرد نمی‌تواند تایید کند که پیام‌های ارسال شده از طریق سیستم‌های غیرمجاز که استفاده از اعتبار اپل را پنهان می‌کنند، واقعا رمزنگاری شده‌اند. سرویس‌های دیگر، از جمله سرویس «سان بِرد» قبلا سعی کرده‌اند آی‌مسیج را روی اندروید فعال کنند، اما این تلاش‌ها توسط اپل مسدود شده است.با وجود افزودن پشتیبانی از RCS در سال آینده، مدیران اپل به صورت علنی و خصوصی، ایده آسان‌تر کردن ارتباط کاربران iOS و اندروید را کنار گذاشته‌اند. تیم کوک، مدیرعامل اپل، سال گذشته، به کاربری که می‌خواست راحت‌تر به مادرش در اندروید پیام بدهد، پیشنهاد کرد که برای او یک آی‌فون بخرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل