برائت اپل از خسارت چند صد میلیونی فروش اپل واچ

پس از آنکه دادگاه تجدیدنظر آمریکا ممنوعیت واردات کمیسیون دولتی برای واردات اپل واچ را به طور موقت لغو کرد، این شرکت می تواند فروش ساعت های هوشمند پرچمدار خود را از سر گیرد.

به گزارش رویترز، فروش ساعت های هوشمند اپل به دلیل نقض حق امتیاز اختراع شرکت ماسیمو در آمریکا ممنوع شده بود.

این شرکت فناوری آمریکایی با ثبت درخواستی اضطراری از دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا خواست تا رای کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا (ITC) را متوقف کند. ITC اعلام کرده بود اپل با نصب ویژگی سنجش اکسیژن خون در ساعت های هوشمند خود حق امتیاز اختراع شرکت ماسیمو را نقض کرده است.

به گفته تحلیلگران اجرای تصمیم نهایی این کمیسیون چند صدمیلیون دلار به اپل خسارت می زد و احتمالا شرکت را وادار به تسویه با ماسیمو یا نوعی یافتن نوعی راه حل فناورانه می کرد. اما اکنون هرگونه خسارت مالی به اپل در نتیجه شکایت احتمالا اندک خواهد بود.

پس از لغو دستور ممنوعیت واردات اپل واچ های مجهز به فناوری مورد بحث، ارزش سهام شرکت ماسیمو ۴ درصد کاهش یافت اما بهای سهام اپل به طور کلی تغییری نکرد.

ITC واردات و فروش اپل واچ هایی مجهز به فناوری خوانش سطح اکسیژن خون را ممنوع کرده بود. این فناوری از سری ۶ اپل واچ که در ۲۰۲۰ میلادی عرضه شده بود تاکنون در ساعت های هوشمند شرکت به کار می رفت.

شرکت ماسیمو اپل را متهم کرده بود با استخدام کارمندانش، فناوری پالس اکسیمتر را سرقت کرده و در ساعت های هوشمند خود به کار برده است. اپل نیز در مقابل از ماسیمو شکایت کرده بود.

استورات کول مدیر بخش اقتصاد کلان در موسسه اکوییتی کپیتال دراین باره می گوید: اپل به راحتی می تواند نرم افزار رصد خون مخصوص خود را توسعه دهد. فقط به اندکی زمان نیاز است. هزینه های توسعه نرم افزار برای شرکتی به ثروتمندی اپل چالش به حساب نمی آید. اما مشکل بزرگتر آن است که چنین شکایتی به شهرت اپل ضربه می زند و نشانگر آن است که این شرکت به جای توسعه فناوری ها، آنها را از رقبایش سرقت می کند.

وی اضافه کرد: دلیل مقابله اپل با این شکایت ، فقط یک نرم افزار خاص رصد اکسیژن خون نیست، بلکه تاثیرات آن بر گجت های پوشیدنی رصد سلامت آتی این شرکت است.

دادگاه تجدید نظر در رای خود اعلام کرده بود ممنوعیت واردات و فروش اپل متوقف می شود تا درخواست اپل برای توقف طولانی‌مدت رای در طول فرآیند تجدیدنظر مورد بررسی قرار گیرد. دادگاه تا 10 ژانویه به ITC فرصت داد تا به درخواست اپل پاسخ دهد.

این درحالی است که دولت جو بایدن نیز از وتو کردن ممنوعیت مذکور در روز سه شنبه سرباز زد و اجازه داد رای ITC اجرا شود. در همان روز اپل خواستار توقف کوتاه مدت این ممنوعیت شد.

این شرکت اعلام کرد مشغول بررسی طیفی از گزینه های حقوقی و فنی است. اپل از هفته گذشته و به دلیل تصمیم ITC فروش اپل واچ سری ۹ و اولترا ۲ را در وب سایت و فروشگاه های فیزیکی خود در آمریکا را متوقف کرده بود. البته این گجت های پوشیدنی در آمازون، بست بای، کاست کو و والمارت همچنان فروخته می شدند.

منبع:خبرگزاری مهر

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل