به گزارش داتیکا به نقل از ایسنا، این میان‌بر به کاربران کمک می‌کند تا با کمک هوش مصنوعی، تصاویر را ایجاد کرده، ایمیل بنویسند و متون را خلاصه کنند. یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی مصرف‌کننده مایکروسافت، در وبلاگی با اعلام این تغییر گفت: «این شرکت، سال ۲۰۲۴ را «سال رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» می‌بیند که منعکس‌کننده روند نوظهور مشابه در میان سازندگان گوشی‌های هوشمند برای معرفی مدل‌های خود به عنوان «تلفن‌های هوش مصنوعی» هستند.  این عناوین، به خودی خود وزن زیادی ندارند، اما مایکروسافت سال گذشته را صرف بازسازی بزرگ‌ترین محصولات خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی کرده است که می‌تواند محتوای جدیدی را از مجموعه عظیم داده‌ها، تولید کند. این فهرست اکنون شامل ویندوز، آفیس، موتور جست‌وجوی بینگ، نرم‌افزارهای امنیتی و محصولات مشتری و مالی است. این کار متکی به فناوری GPT-۴ شرکت OpenAI که مایکروسافت ۱۳ میلیارد دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده است.»

بر اساس گزارش بلومبرگ، ورود مایکروسافت به عرصه خدمات هوش مصنوعی، هنوز به افزایش فروش سازندگان دستگاه تبدیل نشده است، زیرا ویژگی‌های جدید Copilot به‌طور یکسان برای دستگاه‌های جدید و موجود عرضه می‌شوند.