رونمایی از اولین گوشی رول شونده جهان

در حالیکه سامسونگ و هواوی گوشی‌های تاشو خود را به عنوان آینده گوشی‌های هوشمند می‌بینند، رقیب چینی آنها، اوپو دیدگاه متفاوتی از آینده دارد. Oppo X 2021 جدیدترین طرح مفهومی این شرکت خبر از حضور گوشی‌های رول شوند در آینده می‌دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از سخت افزار مگ، این گوشی روز گذشته و در جریان برگزاری رویداد INNO Day 2020 رونمایی شد. البته این تنها یک طرح مفهومی از گوشی بوده که نشان می‌دهد دستگاه دارای نمایشگر OLED جمع شونده است و برای اینکار یک پیشرانه اختصاصی با نام Roll Motor در نظر گرفته شده است.

در نگاه اول ظاهر این گوشی شبیه به یک گوشی هوشمند معمول بوده که از نمایشگر ۶٫۷ اینچی با لبه‌های خمیده بهره می‌برد. اما اگر شما تجربه کار به شکل تبلت را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید با کشیدن نمایشگر از گوشه آن را به ۷٫۴ اینچ افزایش دهید. برخلاف گوشی‌های هوشمند تاشو که اغلب روی صفحه نمایش آنها چین و چروک به چشم می‌خورد، Oppo X 2021 از صفحه نمایش کاملاً همواری برخوردار است. این به لطف موتور مذکور فراهم شده که نیروی ثابت به این منظور در نظر گرفته است.

در واقع موتور رول کننده به کاربران این اجازه را می‌دهد تا صفحه نمایش را به همان اندازه که می‌خواهند باز کنند و این تنها محدود به اندازه ۶٫۴ اینچی یا ۷٫۴ اینچی نخواهد بود. برای اطمینان از اینکه ساختار این دستگاه کاملاً محافظت شده باشد، اوپو از صفحه‌ ۲ در ۱ برای محافظت از نمایشگر استفاده کرده است. یک قاب کشویی نیز برای محافظت از Roll Motor و اجزای داخلی دستگاه تعبیه شده است.

از آنجاییکه X 2021 هنوز یک طرح مفهومی است، مشخص نیست که آیا این دستگاه در سریع‌ترین زمان ممکن راهی بازار خواهد شد یا خیر. با این حال، تنها چند روز پس از آنکه در خصوص گوشی رول شونده سامسونگ صحبت‌هایی مطرح شد، اوپو از این طرح مفهومی رونمایی کرد. این موضوع نشان می‌دهد که گوشی‌های رولی نیز احتمالا در آینده گجت‌های هوشمند بی‌نقش نخواهند بود.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست