قابلیت حذف خوکار پیام به واتس‌اپ اضافه می‌شود

کاربران واتس‌اپ در حال حاضر می‌توانند پیام‌های خود را طوری تنظیم کنند که ۷ روز پس از ارسال به طور خودکار حذف شوند. ولی به نظر می‌رسد که این پیام‌رسان می‌خواهد قابلیت حذف خودکار پیام را در آینده بیشتر گسترش دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، ظاهرا واتس‌اپ مشغول آزمایش قابلیتی برای حذف خودکار پیام ۲۴ ساعت بعد از ارسال است. توسعه این ویژگی از حدود یک ماه پیش آغاز شده و فعلا فقط تصویری از نمونه‌ آن را روی آیفون در اختیار داریم. با این حال، ویژگی مذکور احتمالا برای کاربران اندروید نیز منتشر خواهد شد.

البته هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که این قابلیت چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. محتواهای حذف‌شونده از طریق سرویس اسنپ‌چت رواج پیدا کردند و حالا رقبای واتس‌اپ یعنی تلگرام و سیگنال هم امکان ارسال این نوع پیام‌ها را فراهم می‌کنند. قابلیت جدید Fleet در توییتر هم تقریبا کارکرد مشابهی دارد.

واتس‌اپ وقتی برای اولین بار از این ویژگی رونمایی کرد گفت بازه زمانی هفت روزه را ارائه می‌کند تا به کاربران یادآوری کند که چت‌ها دائمی نیستند و در عین حال زمان کافی وجود داشته باشد تا افراد فراموش نکنند که مشغول چت درباره چه چیزی بوده‌اند.

قابلیت جدید حذف خودکار پیام‌ها احتمالا در کنار حذف ۷ روزه قرار می‌گیرد و به شکل مشابهی عمل می‌کند. یعنی کاربران می‌توانند تعیین کنند که متن، تصویر یا ویدیوهایشان بعد از مدت مشخصی حذف شود. البته مدیر گروه‌ها همچنان امکان مشاهده این پیام‌ها را خواهند داشت. فعلا هیچ راهی برای جلوگیری از کپی شدن یا عکس گرفتن از پیام‌ها وجود ندارد و نمی‌توان در این زمینه به اطمینان صد درصدی دست پیدا کرد.

اواسط اسفند در خبری اعلام شد که قابلیت حذف خودکار تصاویر هم به واتس‌اپ اضافه می‌شود. با آن قابلیت اگر تصویری را ارسال می‌کردید، پس از این که مخاطب شما از گفتگو خارج می‌شد، تصویر به‌طور خودکار از بین می‌رفت.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل