نسخه سفارشی «چت‌ جی‌پی‌تی» خود را بخرید

شرکت اُپن ای‌آی(OpenAI) که شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی و سازنده چت جی‌پی‌تی است، در حال آماده شدن برای رونمایی از آخرین محصول خود یعنی فروشگاه جی‌پی‌تی است.

فروشگاه جی‌ مصپی‌تی به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که جی‌پی‌تی‌ های مخصوص خود را ایجاد و بفروشند که چت‌بات‌هایی هستند که می‌توانند وظایف مختلفی را با استفاده از زبان طبیعی انجام دهند.

فروشگاه جی‌پی‌تی چیست؟

به گزارش ایسنا، توسعه‌دهندگان می‌توانند از فروشگاه جی‌پی‌تی برای طراحی و بازاریابی جی‌پی‌تی و چت‌بات‌های خود استفاده کنند. چت‌بات‌هایی که می‌توانند بسیاری از وظایف را با استفاده از زبان طبیعی انجام دهند.

این می‌تواند به طور مؤثری ایجاد برنامه هوش مصنوعی مولد را دستکم برای برنامه‌هایی که از مدل‌های اُپن ای‌آی استفاده می‌کنند، دموکراتیک کند.

ایده فروشگاه جی‌پی‌تی برای اولین بار در ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ در کنفرانس توسعه‌دهندگان اُپن ای‌آی موسوم به دِودِی(DevDay) اعلام شد. در آن کنفرانس این شرکت برخی از جی‌پی‌تی‌های ساخته شده توسط جوامع خود را به نمایش گذاشت که شامل جی‌پی‌تی برای ساخت وب‌سایت، مشاوره مالیاتی، پیشنهادات دستورالعمل، تولید کد و موارد دیگر بود. یکی از ویژگی‌های کلیدی جی‌پی‌تی‌ها این است که می‌توان آنها را به زبان انگلیسی ساده و بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی ساخت.

این امکان ایجاد برنامه‌های هوش مصنوعی مختلف را فراهم می‌کند که برخی از آنها ممکن است بسیار مفید باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است مشکوک باشند.

راه اندازی فروشگاه جی‌پی‌تی به دلیل یک آشفتگی در شرکت اُپن‌ای‌آی در ماه نوامبر به تعویق افتاد. در ماه نوامبر سم آلتمن مدیر عامل این شرکت به طور ناگهانی اخراج شد.

آلتمن از طرفداران جی‌پی‌تی‌ها بوده و آنها را آینده اُپن ای‌آی و راهی برای دسترسی همه مردم به عوامل مفید هوش مصنوعی می‌نامد. او همچنین می‌خواست به انتقاد اصلی از چت جی‌پی‌تی که پتانسیل آن برای تولید محتوای مضر یا گمراه‌کننده است، رسیدگی کند.

اُپن‌ ای‌آی همچنین در حال مذاکره با چندین ناشر است

علاوه بر راه‌اندازی فروشگاه جی‌پی‌تی، این شرکت همچنین در حال مذاکره با چندین ناشر برای دریافت مجوز استفاده از مقالات آنها است زیرا این شرکت به دنبال کسب محتوا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود است. این تلاش پس از شکایت نیویورک تایمز از اُپن ای‌آی و مایکروسافت(Microsoft) به دلیل نقض حق چاپ انجام می‌گیرد.

تام روبین Tom Rubin، رئیس مالکیت معنوی و محتوای اُپن‌ای‌آی به بلومبرگ نیوز گفته است: ما در حال گفتگو و مذاکره با ناشران زیادی هستیم. آنها بسیار فعال، بسیار مثبت و بسیار سازنده هستند.

یک منبع آگاه به بلومبرگ گفته بود که اُپن ای‌آی به تازگی قراردادی چند ساله با شرکت مادر پولیتیکو(Politico) به نام اکسل اسپرینگ(Axel Spring)، به مبلغ ده‌ها میلیون دلار امضا کرده است.

در ماه ژوئیه، این شرکت توافقنامه‌ای را با آسوشیتدپرس(Associated Press) برای مبلغی نامشخص اعلام کرد. این معاملات برای آینده اُپن‌ای‌آی بسیار مهم هستند زیرا این شرکت تلاش می‌کند نیاز به داده‌های به‌روز و دقیق برای ساخت مدل‌های خود را برآورده کند.

آینده اپلیکیشن‌های جی‌پی‌تی

استفاده از جی‌پی‌تی آسان است و می‌تواند به همان اندازه که توسعه‌دهنده آن می‌خواهد، ساده یا پیچیده باشد. به عنوان مثال، یک جی‌پی‌تی را می‌توان بر روی مجموعه‌ای از کتاب‌های آشپزی آموزش داد تا به سؤالاتی در مورد مواد تشکیل دهنده یک دستور پخت خاص پاسخ دهد.

یا یک مدل دیگر می‌تواند پایگاه‌های کد اختصاصی یک شرکت را دریافت کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند سبک آن‌ها را بررسی کنند یا کد را مطابق با بهترین شیوه‌ها تولید کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌هایی را که می‌خواهند جی‌پی‌تی آن‌ها داشته باشد به زبان ساده تایپ کنند، و ابزار ساخت جی‌پی‌تی سعی می‌کند یک چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی ایجاد کند که بتواند این کارها را انجام دهد.

از زمان کنفرانس دوم دی، توسعه‌دهندگان توانسته‌اند جی‌پی‌تی‌هایی را از طریق وب‌سایت چت جی‌پی‌تی بسازند و با دیگران به اشتراک بگذارند، اما هنوز آنها را به صورت عمومی فهرست نکرده‌اند.

اینکه آیا فروشگاه جی‌پی‌تی طرحی برای به اشتراک گذاشتن درآمد خواهد داشت یا خیر هنوز در حال تعیین است.

برچسب‌ها : ،،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار،اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل