پرونده خبری؛ مروری بر مهمترین عناوین ICT هفته

مهمترین عناوین ICT هفته را اینجا بخوانید

در پرونده خبری داتیکا، از مهمترین و جدیدترین اخبار حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هفته مطلع می شوید. مروری بر اخبار رسانه در هفته اخیر را می‌خوانید:

فناوری اطلاعات و ارتباطات:
مهر: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفتند
طبق گزارش‌های ارائه شده و بر اساس اطلاعات منتشره در سایت IranFTTx.ir تا امروز سه میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۳۷ خانوار در سراسر کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

آی تی ایران: قابلیت تماس تصویری به ایکس اضافه می‌شود
لیندار یاکارینو، مدعامل ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که به زودی قابلیت برقراری تماس‌های تصویری به این شبکه اجتماعی اضافه خواهد شد.

مهر: درخواست نمایندگان برای تفحص از وزارت ارتباطات بررسی می‌شود
بر اساس دستور کار هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای این کمیسیون، درخواست تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از وزارت ارتباطات را با حضور وزیر ارتباطات بررسی می‌کنند.

فردای اقتصاد: عرضه قابلیت استوری تلگرام برای همه کاربران
بنیانگذار تلگرام از عرضه ویژگی استوری برای همه کاربران از امروز خبر داد. تا پیش از این فقط کاربران سرویس پریمیوم به این ویژگی دسترسی داشتند.

ایسنا: حمله بدافزاری روسیه به استارلینک ایلان ماسک
سرویس امنیتی دولت اوکراین مدعی شد سرویس اطلاعاتی روسیه، ماهواره‌های استارلینک را هدف بدافزار قرار داده است.

ایلنا: رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران :داماد زاکانی عامل آشفتگی در حوزه‌های IT و هوشمندسازی شهرداری است
رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی‌ شهر تهران با بیان این که داماد زاکانی در تصمیمات و انتصابات سازمان فاوای شهرداری، شرکت کنترل ترافیک و زیرساخت‌های الکترونیک شهر دخالت می‌کند، گفت: بخشی از آشفتگی‌های موجود در حوزه‌های فناوری اطلاعات و هوشمندسازی شهرداری تهران ناشی از دخالت‌های ایشان در تصمیم‌گیری‌ها است.

ایرنا: طرح سلامت دیجیتال تدوین شد
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از تدوین ۹ حوزه کاربردی باعنوان طرح سلامت دیجیتال خبر داد و گفت: یکی از اهداف این طرح کاهش هزینه بیماران، بیمه و دولت و افزایش رضایت بیماران و کادر نظام سلامت است.

اخبار اپراتورها:
روابط عمومی ایرانسل: برگزاری هکاتون هوش مصنوعی با اعطای امتیاز نخبگی در ایرانسل لبز
«هکاتون هوش مصنوعی» با اعطای امتیاز نخبگی و جوایز نقدی به برگزیدگان، در چارچوب طرح شهید بابایی بنیاد ملی نخبگان و توسط ایرانسل لبز برگزار می‌شود.

روابط عمومی ایرانسل: ایرانسل پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی را دریافت کرد
ایرانسل موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد.

شركت ارتباطات سیار : همراه اول برترین غرفه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 2023 شد
با رأی هیات داوران رویداد الکامپ 2023، غرفه همراه اول به عنوان برترین غرفه این نمایشگاه بین‌المللی معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

شركت ارتباطات سیار : تفاهم نخستین اپراتور و بانک ایرانی بر سر همکاری‌های فناورانه
نخستین اپراتور تلفن همراه کشور و نخستین بانک ایرانی بر سر همکاری‌های مشترک و هم‌افزایی در حوزه فناوری، با یکدیگر تفاهم کردند.

شركت ارتباطات سیار : فناوری تلفن همراه در ایران ۲۹ ساله شد
۲۹ سال پیش در چنین روزی اولین سیمکارت در ایران توسط همراه اول عرضه شد.

روابط عمومی شاتل: شاتل پروانه یک‌پارچه شبکه و خدمات ارتباطی گرفت
روز سه‌شنبه 24 مرداد ماه، پروانه‌ی یک‌پارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شاتل و 6 اپراتور دیگر حوزه‌ی ارتباطات اعطا شد.

موبایل و تبلت:
ایسنا: تولید آیفون ۱۵ اپل در هند آغاز شد
تولید آیفون ۱۵ که نسل بعدی گوشی پرچمدار شرکت اپل است با هدف کاهش بیشتر شکاف بین تولید در هند و چین، در ایالت تامیل نادو آغاز شده است.

دنیای اقتصاد: بازگشت گوشی‌‌‌های تکنو به بازار ایران
برند تکنو تا سال ۹۷ در ایران حضور داشت که پس از اعمال تحریم‌‌‌ها ناگزیر به ترک ایران شد. حال این برند که در ۱۰۰ کشور جهان عرضه می‌شود از روز شنبه وارد بازار گوشی‌‌‌های تلفن همراه خواهد شد.

آی تی من: نوکیا 150 و 130 Music معرفی شد
کمپانی HMD Global با معرفی 2 گوشی جدید، تنوع در سبد محصولات فیچرفون خود را افزایش داده است. این گوشی‌ها شامل Nokia 150 (2023) با طراحی شیک و Nokia 130 Music برای علاقه‌مندان به موسیقی هستند.

ایسنا: تلگرام در گوشی‌های شیائومی غیرقابل نصب شد
غول تلفن هوشمند آسیایی شیائومی، از نصب تلگرام روی دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل MIUI و رابط میان‌افزاری خود، جلوگیری می‌کند.

لبه دانش:
آی تی ایران: پخش تبلیغات با هوش مصنوعی در فوتبال زنده آپارات اسپرت
برای اولین‌بار در کشور، در وبسایت کاربرمحور «آپارات اسپرت» با استفاده از هوش‌مصنوعی و پردازش تصویری، به صورت آنی و در لحظه، لوگوی تبلیغاتِ مورد نظر در دایره‌ میانی زمین به نمایش در می‌آید.

آی تی من: بهره‌برداری کالیفرنیا از سیستم هوش مصنوعی هشدار آتش‌سوزی
آتش‌نشانان کالیفرنیا از هوش مصنوعی برای کمک به شناسایی آتش‌سوزی‌های جنگلی استفاده می‌کنند.

سیتنا: پیشنهادها در حوزه هوش مصنوعی تکمیل و در برنامه هفتم توسعه وارد می‌شود
چهارمین نشست فراکسیون هوش مصنوعی و حکمرانی داده‌ها با موضوع «مواجهه با هوش مصنوعی» با حضور اعضای فراکسیون و جمعی از نمایندگان اندیشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و مراکز مسوول و مربوط به این حوزه، ۲۳ مردادماه در سالن جلسات ساختمان شیخ‌فضل‌الله مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل