اخبار

پنتاگون هیچ مدرکی دال بر وجود «فرازمینی‌ها» پیدا نکرد

پنتاگون در گزارش جدیدی اعلام کرده که در گزارش‌های قدیمی از مشاهده اشیا ناشناس پرنده موسوم به یوفوها هیچ مدرکی دال بر وجود حیات فرازمینی پیدا نکرده است.

به گزارش داتیکا، گزارش جدید پنتاگون حاکی از آن است که باور عموم مردم مبنی بر اینکه دولت آنچه را که در مورد اشیا پرنده ناشناس می‌داند، پنهان می‌کند، احتمالا ادامه خواهد یافت.

به نقل از نیویورک تایمز، در دهه ۱۹۶۰، پروازهای آزمایشی مخفی هواپیماهای جاسوسی پیشرفته دولتی باعث شکل‌گیری رویت یوفوها شدند. به تازگی نیز پهپادهای دولتی و تجاری، انواع جدید ماهواره‌ها و بالُن‌های هواشناسی به اشتباه منجر به مشاهدات غیرمعمول شده‌اند.

اما، براساس یک گزارش جدید از سوی پنتاگون، هیچ یک از این مشاهدات مربوط به فضاپیماهای بیگانه نبوده است.

در گزارش جدید پنتاگون بیان شده که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه دولت دانش فناوری فرازمینی را از مردم پنهان کرده است، وجود ندارد و گفته می‌شود که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مشاهدات یوفوها نشان دهنده بازدید بیگانگان از زمین بوده‌اند.

این سند ۶۳ صفحه‌ای گسترده‌ترین رد ادعایی است که پنتاگون در سال‌های اخیر برای مقابله با ادعاها مبنی بر اینکه اطلاعاتی درباره بازدیدهای فرازمینی یا فناوری دارد، صادر کرده است. اما در بحبوحه بی‌اعتمادی گسترده به دولت، بعید است که این گزارش وسواس فزاینده نسبت به بیگانگان را آرام کند.

سرلشکر پاتریک رایدر(Patrick Ryder)، سخنگوی وزارت دفاع، می‌گوید که پنتاگون با دیدی باز و بدون پیش داوری به این گزارش نگاه کرد اما هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای وجود برنامه‌های مخفی، فناوری پنهان بیگانگان یا هر چیز فرازمینی دیگری پیدا نکرد.

ژنرال رایدر در بیانیه‌ای گفت: تمام تلاش‌های تحقیقاتی، در تمام سطوح محرمانگی، به این نتیجه رسیدند که بیشتر مشاهده‌ها، پدیده‌های معمولی و نتیجه شناسایی نادرست بوده‌اند.

در حالی که بسیاری از گزارش‌ها از آنچه دولت اکنون آن‌ را پدیده‌های ناهنجار ناشناس می‌نامد حل‌نشده باقی مانده است، سند جدید به وضوح بیان می‌کند که چیزی برای مشاهده وجود ندارد.

«دفتر حل ناهنجاری تمام‌دامنه پنتاگون»(AARO) به این نتیجه رسید که اگر داده‌های با کیفیت بهتر در دسترس باشد، بیشتر این موارد نیز می‌توانند به‌ عنوان اشیا یا پدیده‌های معمولی شناسایی و حل شوند.

به دلیل وجود این داده‌های گمشده، مقامات پنتاگون در گذشته اغلب تمایلی به صحبت واضح در مورد حوادث مختلف نداشتند و گفتند که اطلاعات لازم برای نتیجه‌گیری ندارند.

اما در غیاب نتیجه‌گیری، تئوری‌های توطئه رشد کرده‌اند، حتی زمانی که دانشمندان و محققین مستقل ادعا کردند که توهمات نوری، پدیده‌های آب و هوایی، بالون‌های علمی یا هواپیماهای بدون سرنشین دلایل منطقی تقریبا همه حوادث غیرقابل توضیح هستند.

این گزارش همچنین اظهارات افشاگران و مقامات دولتی سابق را که گفته‌اند ایالات متحده شواهد موجودات فضایی یا فرازمینی‌ها را از مردم مخفی می‌کند، به چالش می‌کشد.

پنتاگون در طول زمان تلاش کرده است چنین ادعاهایی را کنار بگذارد. مقامات به کنگره شهادت داده‌اند که دولت هیچ گونه موارد فرازمینی در اختیار ندارد. پنتاگون و ناسا از مثلثات اولیه استفاده کرده‌اند تا نشان دهند چرا ویدئوهای نظامی منتشر شده هیچ چیز خارق العاده یا بیگانه‌ای را نشان نمی‌دهند.

این گزارش حرف آخر نخواهد بود. کنگره، گزارش دومی را توسط پنتاگون منتشر و مصوبه‌ای را در سال گذشته تصویب کرده که به آرشیو ملی دستور می‌دهد تا اسناد بیشتری را از حالت محرمانه خارج کند. ناسا و آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده به دنبال راه‌هایی برای جمع آوری داده‌های جامع‌تر در مورد مشاهدات غیرقابل توضیح هستند.

اما هیچ یک از این تلاش‌ها احتمالا از نتایج کلی که در روز جمعه بیان شد منحرف نمی‌شود.

این گزارش نتیجه می‌گیرد که دفتر پنتاگون «هیچ مدرک تجربی» پیدا نکرده است که مشاهده‌های گزارش‌شده را تحت عنوان «فناوری خارج از جهان» یا هر برنامه محرمانه‌ دیگری نشان دهد.

با این وجود، بعید است که مردم تحت تأثیر قرار گیرند. بسیاری از مردم ادعاهای دولت مبنی بر اینکه هیچ چیز جالبی در فیلم‌های پنتاگون(که به نظر می‌رسد اشیاء عجیبی را نشان می‌دهد)، رخ نمی‌دهد را باور نمی‌کنند و به گزارش‌های خلبانان نیروی دریایی مبنی بر مشاهده اشیایی که حرکات آنها به راحتی قابل توضیح نیست، استناد می‌کنند.

گزارش جدید اشاره می‌کند که در گذشته، به ویژه در دهه ۱۹۵۰، علاقه به یوفوها وجود داشته، اما امروزه توجه به مشاهدات غیرقابل توضیح بیشتر از هر زمان دیگری شده است.

پنتاگون، با ملایمت قدم برمی‌دارد و با زبانی دقیق می‌نویسد، به این نتیجه می‌رسد که کاهش اعتماد عمومی به دولت و سرعت انتشار اطلاعات نادرست در حال حاضر، رد ادعاهای مربوط به بازدیدهای فرازمینی را دشوارتر کرده است.

پنتاگون با استناد به نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۱ گفت که قرار گرفتن در معرض این موضوع از طریق رسانه‌های سنتی و اجتماعی تعداد آمریکایی‌هایی را که معتقدند اشیا پرنده ناشناس رویت شده منشا فرازمینی دارند، بیشتر کرده است.

در این گزارش آمده است: به‌جز حقه‌ها و جعل‌ها و اطلاعات نادرست که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری رایج هستند، انتشار این موارد آسان‌تر است.

جستجوی اینترنتی و الگوریتم‌های توصیه محتوا به همان اندازه که به آموزش و اطلاع‌رسانی کمک می‌کنند، پیش‌تصورات و سوگیری‌های افراد را تقویت می‌کنند.

برخی از مقامات دولتی سابق وجود دارند که قاطعانه معتقدند ایالات متحده اطلاعاتی در مورد بیگانگان دارد یا گزارش‌هایی در مورد برنامه‌های مخفی برای مطالعه فناوری فرازمینی شنیده‌اند.

به عنوان بخشی از تحقیقات، پنتاگون با افرادی که ادعا می‌کردند اطلاعات مستقیمی در مورد پنهان‌کاری دولتی دارند و افراد دیگری که گفته می‌شود اطلاعات تاییدکننده‌ای دارند، مصاحبه کرد.

پنتاگون این ادعاها را مورد بررسی قرار داد و تاکنون چیزی برای حمایت از آنها پیدا نکرده است. در مقابل، رد ادعاهای ثبت شده از شاهدان دیگر را جمع‌آوری کرد. در این گزارش آمده است که این دفتر به بررسی و گزارش ادعاهای بیشتر ادامه خواهد داد.

پنتاگون همچنین برنامه‌های محرمانه و حساس دولتی را که افشاگران می‌گویند در بررسی فضاپیماهای بیگانه درگیر هستند، بررسی کرد و به این نتیجه رسید که در حالی که بسیاری از آنها، برنامه‌های معتبر، حساس فعلی و سابق و امنیت ملی را نشان می‌دهند، هیچ یک از آنها درگیر گرفتن یا مهندسی معکوس فناوری فرازمینی نبودند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها : ،،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل